In Spanje kunnen kopen bij prachtjuwelier. Draag hem sindsdien dag- & nacht. Moest wel nog even langs IWC omdat hij totaal de weg kwijt was…Horloge naar Schaap&Citroen die overigens in eerste instantie begonnen te mokken dat ik het horloge niet daar gekocht had… erg onverstandig omdat ik al gedurende 20 jaren daar af en toe kom, koop en een horloge in onderhoud heb…maar de man in kwestie mij niet meer herinnerde… hoe ingewikkeld is het om goed en sensitief winkelpersoneel te hebben…wilde me vervolgens bij het ophalen een Rolex verkopen want dat was pas echt een mooi horloge. De man maakte hiermee wat mij betreft in een klap twee missers…hij vergeet dat ik net helemaal gek ben met mijn IWC & hij vraagt niet even wat ik van rolex vindt…dan had ik hem dat wel verteld… Analyse van de horlogerie: uitgedroogd, olie te stroperig, nieuwe olie erin en huppakee, lopen als een klokje betaamt te doen. Ben erg blij met dit horloge. Er zitten zoveel details in die wanneer je hem wat langer hebt de volle schoonheid tonen. Zoals: licht bol glas, snaarstrakke wijzerplaat die naar gelang de lichtval diepzwart of donkerblauw tint, lichtgevende wijzer en streepdigits (die zijn zo sterk dat je in het donker bijna pijn aan je ogen krijgt), de verdraaibare schijf die zo nauwkeurig loopt daar komt het water van in de mond, matte afwerking van het titanium dat nagenoeg krasvrij is… zoo mooi
Tja je zult maar behept zijn met een horloge liefhebberij dan ben je er toch aan!
Gefelicteerd met deze prachtige aanwinst! Je enthousiasme blijkt des te meer uit je bloemrijke beschrijving:) Enne, die supercompressor modellen vind ik sowieso erg mooi(tu)
Stef
Van harte met je aanwinst.
Mooi horloge! Jammer van dat S&C verhaal, maar dit is niet de eerste keer dat ik wat negatiefs over S&C hoor. Nu hij helemaal is opgeknapt vanbinnen, kun je er weer lekker van genieten (tu)
Ik heb het idee dat hij geen nieuwe aanwinsten post, maar mooie verhalen over zijn pracht klokken
Leuke en originele insteek!!
Ben benieuwd wat je nog meer hebt…
Misschien binnen kort wel die PP auqanaut?
Beste allen,
Idee klopt! Het zijn geen nieuwe aankopen, het is een blik in mijn kleine verzameling van 5! Drie reeds getoond, er volgen er dus nog twee!
PS: achterkant van de JLC reverso is nu ook op horlogeforum
Erg mooi (tu)
Groeten,
Martin
Prachtige aanwinst, minder verhaal van S&C…
Jaegersk Schreef:
Beste allen,
Idee klopt! Het zijn geen nieuwe aankopen, het is
een blik in mijn kleine verzameling van 5! Drie
reeds getoond, er volgen er dus nog twee!
Hmm, dan heb ik er ééntje gemist. De JLC Reverso, de IWC Aquatimer, welke had je nog meer gepost?
Gaaf hoor,
Ik ben zelf een beetje aan het orienteren naar de nieuwe aquatimer 2000.
Het enige minpunt van dit model is de bandaanzet.
Veel plezier
Favre leuba zie bij het vintage forum onder het kopje: hoe het ooit begon!
Jaegersk Schreef:
Favre leuba zie bij het vintage forum onder het
kopje: hoe het ooit begon!
Strak horloge, die Favre. Zou inderdaad eens wat aan de wijzerplaat laten doen, nu doe je hem tekort
Erg mooie duiker! Lekker licht ook door het Ti…
Groet
Mark
Machtig prachtige IWC.
Jammer van het zure geblaat van de S&C-medewerker. Is niet echt reclame voor je handel.
Klopt… Ik ben misschien wel wat sensitief voor goede dienstverlening maar zo’n verhaal… het staat niet op zichzelf hoor ik van anderen.
Aan de andere kant heb ik ook hele goede ervaringen met S&C gehad.
Jaren geleden kwam ik daar binnen met een vriend die altijd zijn overhemd tot te ver open had en een joekel van borsthaargroei had (ha ha). Daarnaast had hij een behoorlijk Slavisch uiterlijk waar de gemiddelde Nederlander (ik wil niemand tegen de kop stoten!) toch een beetje bang van wordt of zijn/haar bedenkingen heeft. Zelf liep in in een spijkerjackie. Zonder acht te slaan op ons uiterlijk zijn we destijds zeer keurig en correct behandeld. Later is het me in wat gewonere vrijetijdskleding ook nog een keer ‘meegevallen’ bij S&C. Waarbij in andere zaken mij de maat werd (wordt) genomen en werd (wordt) verondersteld dat ik toch niet bij (financiële) machte was (ben) hun waar te kopen deed (doet) t S&C filiaal waar ik kom dat heel goed.
Mooi SK! Topkanon van een duiker, met een origineel ontwerp :~
errug mooi!!
Prachtig toolwatch. Op de 1 of andere manier doen de Sinn duikers met ook wel aan deze denken. Maar op deze is toch wat… meer sophisticated. Kweenie precies waar door dat komt. Iets met de verhouding van de wijzerplaat, wijzers en kast… ben er niet uit. :S
De Sinn vind ik net wat meer een stoere toolwatch.
beste MM, heb je een foto van de Sinn die je bedoelt? ben nieuwsgierig geworden!
Ik ook, ik kan me er namelijk geen een voor de geest halen welke er op zou lijken.