IWC Aquatimer 2000

Ik post eigenlijk nooit wat op het forum, maar dit wil ik toch graag met jullie delen:
Gisteren met FedEx vanuit Zuid-Afrika (omicron-vrij) mijn grail bezorgd: een IWC Aquatimer GST 2000 uit 1999. In titanium, dus ref. 3536-01, met de oorspronkelijke mix van tritium en superluminova zoals dat in de eerste series werd gebruikt. Op de dial zie je ‘T SWISS MADE T’, waarbij de T staat voor ‘tritium’. Het tritium is mooi aan het vergelen.

Alles zit er op en er aan; doos, omdoos, garantiebewijs met datum van levering, boekjes, etc. En in zo goed als ongedragen staat! Werkelijk geen krasje te zien. Lang naar gezocht, want bijna nergens meer te krijgen in deze staat en als full-set.
Mark Uyen (Nijmegen) heeft me vandaag uiterst vriendelijk en welwillend geholpen met het inkorten van de bracelet, want dat had ik nooit eerder gedaan. Bleek eenvoudiger dan gedacht.

Heel erg blij mee! Past ook mooi bij mijn Tudor Pelagos 2-liner…



67 likes

Prachtige Aquatimer van IWC.
Proficiat en veel draagplezier.

Heel erg strak!

Mooi man :+1::+1:

Wat een mooierd!! Gefeliciteerd :tada:

Mooi. Gefeliciteerd.

Uit Zuid-Afrika. Ben je er nog tussenuit gevist bij de douanevrienden?

Nee, vooralsnog niet. FedEx heeft een proforma factuur gestuurd voor aangifte invoerrechten (€0,80 !) en betaling BTW (iets meer :wink:). Na betaling en overleg van betalingsbewijs kreeg ik een ‘clearence’ verklaring van FedEx. Zij hebben hun douane afdeling op de hoogte gesteld en het pakket is vervolgens bij mij afgeleverd. Is de kous daarmee af, of kan ik nog een (steekproefgewijze ?) nacontrole krijgen van de douane?

1 like

Heel gaaf en ze worden inderdaad schaars. Geniet ervan, mooie aanwinst :ok_hand:t3:

Prachtige aanwinst.Geniet ervan.

Heul mooi :ok_hand:

Niceee :ok_hand:

Dit blijft een van de mooiste IWC’s aller tijden, gefeliciteerd!

Zeer cool horloge! Geniet ervan

Heel cool! Echt speciaal om dit model te hebben.

Gefeliciteerd !
Heel mooi horloge.
Doet mij een beetje aan deze denken van mij.
Maar de IWC is veel mooier natuurlijk.

Mooie vondst! Geniet ervan!

Wow… Prachtig mooie IWC… Gefeliciteerd en geniet ervan!

Inderdaad , grail waardig materiaal.
Gefeliciteerd met je aankoop.
Extra info als je wil lezen over dit model.

https://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=7665380&rid=12189#msg_7665380

1 like

Prachtige Aquatimer!:heart_eyes:
Gefeliciteerd :ok_hand:

Mooie aankoop hoor!
Gefeliciteerd!