IWC Big Pilot, nieuw of oud model?

Goedenavond,

Ik overweeg een stalen Big Pilot van IWC te gaan kopen. Althans, dat ik 'm koop is eigenlijk wel zeker. Alleen…wat is wijsheid? Het nieuwe model dat zeer recent geintroduceerd is of het oude model? Wat prijs betreft maakt het niet veel uit. De horloges kosten in de winkel bijna € 11.000 (dat is de officiele verkoopprijs), maar enige aanbieders hebben al laten weten dat het gaat lukken voor om en nabij de € 7500 a € 8.000. Bij Steiner kost ie overigens € 8500…Maar goed…Misschien zijn er mensen hier die hun mening kunnen geven.

Groet,

Richard

Een hoop “puristen” vinden het oude model mooier & ‘authentieker’ (denk niet dat dat goed Nederlands is).
Vrijwel gelijktijdig (paar maanden eerder geloof ik) met de optische modificaties is er ook een kleine modificatie aan het uurwerk doorgevoerd: het tikgetal is omhoog gegaan van 18,000 naar 21,600. Waarschijnlijk zou dit ten goede moeten komen aan de nauwkeurigheid.

Er zijn wat ‘oude’ modellen met dit ge-update uurwerk, maar niet zo veel. Grote kans dat een ‘oud’ model het uurwerk met tikgetal 18,000 heeft. Alle nieuwe modellen hebben het uurwerk met het hogere tikgetal.

Persoonlijk vind ik 't oude model wat mooier. Ik ben niet zo kapot van de missende 9.
Maarre… het nieuwe model is nu ook weer geen drama :slight_smile: Nog steeds een erg fraai horloge en, zoals gezegd, waarschijnlijk iets nauwkeuriger.

Zou je aanraden gewoon te kiezen wat je 't mooist vindt natuurlijk! Probeer ze allebei maar 'ns om te doen bij de dealer. Misschien is het dan in een klap duidelijk.

Groet
Mark

Zeker weten het “oude” model! (mooier & authentieker ;))

zeker weten het nieuwe model, veel gedistingeerder, ik vind hem prachtig.

…back to square one

Smullen hoor, bruine band erbij vind ik wel het mooiste.
http://iwc-media.futurecom.ch/collection/popup/_img/_mov/bigpilot_big.wmv

Ik zou gaan voor het oude model, omdat ook ik die ontbrekende “9” niet helemaal snap en het bovendien een bijzonder lelijke wijziging in het design vind. Maar dat is mijn persoonlijke mening, uiteraard.

Groet,
Philip

Ik heb beide modellen, de nieuwe in staal en de oude in platina (blauwe uitvoering)!

Ik zou gaan voor het oude model, waarom weet ik niet. Maar ik heb iets met ‘oud’ en oude modellen.

Ik weet dat een steekproef van twee niet voldoende is, maar enig idee welke van de twee nauwkeuriger is ?

Groet
Mark

Jorgent,

Helemaal goed!!! Heb je die blauwe recent gekocht toevallig?

En die nieuwe stalen uitvoering…die is alleen leverbaar met zwarte band. Ik vond de combinatie zwarte wijzerplaat met bruine band iets mooier. Nu is die combinatie alleen verkrijgbaar in witgoud. Vind ik jammer.

Blauwe uitvoering heb ik 2 jaar terug gekregen van Sinterklaas!

Je moet ook eens naar de nieuwe Steiner kijken, schitterend gewoon, ik mag hem morgen ophalen!

Jörgen

Jorgent,

heb je een limited gekocht of een “gewone” stalen? Ik mag mijn stalen exemplaar ergens midden september ophalen. Ik heb gekozen voor de uitvoering met zwarte band, zwarte wijzerplaat en witte wijzers en cijfers (en een nederlands maand- en dagaanduiding).

Jorgent ,

Kan je die Sinterklaas ook eens mijn kant op sturen want ik krijg meestal aleen chocolade letters.
(sorry of topic)

On topic :

Mocht ik de middelen hebben om de keuze te maken …
Zeker het oude model vind het er niet mooier op geworden zonder die negen en met die rode text in de
gangreserve aanduiding (maar voor sinterklaas prima !!)

Met vriendelijke groet
Wally