Iwc Big pilot Petit Prince

Goede morgen
Ik ben van plan om een iwc te kopen bij Schaap en citroen in Amsterdam.
Het horloge is uit 2017 en heb gevraagd of onderhoud aan is gepleegd.
Dit was niet nodig werd mij verteld de horloge maker heeft er naar gekeken en goed bevonden.
Het onderhoud hoeft pas na 6/6/7 jaar gedaan te worden.
Wie kan mij vertellen hoe of wat.
Ik ga het horloge alleen dragen bij speciale gelegenheden berg hem wel op in een watchwinder.
Alvast bedank

1 like

Onderhoud aan een automaat wordt inderdaad aanbevolen na 5-7 jaar.
Als :sheep: en :lemon: zegt dat er een horlogemaker naar gekeken heeft en geen onderhoud nodig heeft dan mag je hier (denk ik toch) ook wel van uit gaan.
Buiten dat zul je ook nog 1 jaar garantie mee krijgen of in ieder geval afdingen.
Succes met je aankoop :+1:

1 like

Heb er €350 vanaf gekregen

1 like

imagehttps://i.pinimg.com/originals/30/9f/1c/309f1cfc8261ed3ac6e17ca3eb9ae943.jpg

2 likes

Als er nog garantie bijzit hoef je je geen zorgen te maken. Maar als je hem af en toe ( 1 x p/maand ?) draagt zou ik hem niet continue op een winder houden, dan heb je juist maximaal gebruik en eventueel slijtage en ben je iedere 5 jaar aan de beurt voor onderhoud ad eu 750,- . Staat hij veel stil dan kun je daar langer mee wachten behalve als je er ook mee wilt zwemmen, voor waterdichtheid is het belangrijk om de rubberen afdichtringen wel tijdig te vervangen.
Veel plezier ermee !

3 likes
1 like

en plus inflatiecorrectie zie ik…:rofl::rofl: dus al bijna 900,- in euri. Mijn laatste onderhoud was inderdaad al 5 jaar geleden.

1 like

Met een Big Pilot zou ik toch niet adviseren te gaan zwemmen. De Petit Prince heeft een Santoni band, die doet het ook niet zo lekker met water…

2 likes

Voor een horloge van deze prijsklasse, die al 3 jaar in de winkel/kluis ligt…?

Vind ik deze korting wat aan de karige kant… My 2¢

Ik dacht dat het om een gebruikt exemplaar ging

Deze?

Klopt. Staat bij Watchdeals te koop voor 9150. Ik verkocht deze week eentje voor 8750 incl full service van 1150 euro :joy:

2 likes

Of je koop die van @Schoen
Bijna het zelfde.
IWC TK Pilot Mark XVIII Laureus Sport for Good Foundation

Vanaf nu dus nog 3 en dan is het meteen een flinke smak geld.

Bij Schaap en Citroen kun je er vanuit gaan dat je een goed product koopt maar de prijzen voor de occasions zijn er wel hoog.

Genoeg aan Big Pilots te vinden in NL
https://www.chrono24.com/search/index.htm?countryIds=NL&dosearch=true&maxAgeInDays=0&onlyDealerAds=false&pageSize=60&priceFrom=0&priceTo=-1&query=IWC+Big+Pilot&redirectToSearchIndex=true&sortorder=0

1 like