FTFY.

Ik ken dat probleem. 22 hier.
Ach, als je je ebauches bij Fleurier koopt haal ik de neus er niet voor op. 
FTFY.

Ik ken dat probleem. 22 hier.
Ach, als je je ebauches bij Fleurier koopt haal ik de neus er niet voor op. 
FTFY.
Over conglomeraten gesproken, die Seiko Groep is een best bedrijf natuurlijk ;
De Seiko Holdings Corporation , meestal afgekort tot Seiko is een Japans fabrikant van onder andere uurwerken en brillen. De Seiko Corporation heeft haar hoofdkantoor in Tokio, heeft een omzet van ruim 200 miljard Yen en heeft wereldwijd bijna 7.000 werknemers in dienst. Het bedrijf dankt zijn bekendheid vooral aan zijn polshorloges.
De Seiko Holdings Corporation ligt ten grondslag aan de huidige Seiko Group, die uiteenvalt in de Seiko Holdings Corporation, Seiko Instruments en de Seiko Epson.
Dit bedrijf is de divisie die zich vandaag de dag bezighoudt met de productie van onder andere horloges, sieraden en brillen, maar ook bijvoorbeeld golfclubs, halfgeleiders, precisiemeetinstrumenten en scheerapparaten.

En dat jij je iets niet kan voorstellen moet je de TS niet verwijten. Er is meer daar buiten dan nuftige Franse duikertjes of Seiko - prima spul overigens - en met een prijskaartje van IWC is het wel fijn dat die BP een uniek en eigen motortje erin heeft en dat je geen 7 ruggen extra betaalt voor een kopie van het een of ander.
Verticale integratie , in-huis, zou zo maar eens een Japanse uitvinding kunnen zijn, of door hen geperfectioneerd ?, met hun op massa productie gerichte artikelen. Dat het andersom ook heel goed werkt bewijst bijvoorbeeld Czapek, die nog geen schroef zelf draaien maar alles inkopen en laten assembleren.
Zodat je zeker weet dat je heel veel betaalt voor iets heel moois en unieks.
Voor aan de muur ;
mijn pols, mijn smaak, mijn geld , dus TS mag lekker zelf weten wat hij belangrijk vindt.
flauwe opmerking want die zitten niet in de Big Pilot, en dan nog is het IP en ontwerp van IWC zelf en is het daarmee proprierty movement wat een andere vorm is van in-conglomerate, zeg maar net zoiets als Seiko 
Allemaal ter winst maximalisatie natuurlijk en niet in ons belang dat daarmee de prijzen nog wat verder opgeschroefd kunnen worden maar ja, it`s an evil world out there ā¦
Tja veel van wat word aangedragen hier herken ik
Beste en betrouwbaarste uurwerken en nog manufactuur ookā¦
Seiko nu far!
Ook mijn Rolex kon daar niet aan tippen
ETA 2824 & 7750 bv top, echte werkpaarden
IWC BP daar verwacht ik een stukje beleving als zijnde kunst en ja ik weet het, het is allemaal zo subjectief als het maar kanš
Maar ik moet het uit te geven bedrag ook kunnen verantwoorden naar mezelf toeš
Is potdomme meer geld dan mijn (2de hands) autoās vroeger
Hij is net terug van volledige IWC service en komt na de vakantieperiode beschikbaar in het blauwe gedeelte.
Ik heb geen flauw benul wat IWC ergens in stopt omdat het mijn merk niet is. Die opmerking van mij was dus ook niet flauw, ik respecteer ebauches van Fleurier gewoon, en ik zat meer te denken āif itās good enough for Chopard, itās good enough for meā.
Als IWC dat ook denkt zijn IWC en ik het dus gewoon eens. 
Japanners hebben nooit een andere keus gehad, want leefden redelijk geĆÆsoleerd en werden verguisd door zowel Amerikanen als Zwitsers. Dus of het nu om motoren, autos, electronica of horloges ging, ze moesten het zelf wel doen. 
Ik stelde een oprechte vraag. Wat ik ook letterlijk zei: uit oprechte nieuwsgierigheid.
Dat jouw string je kont in schiet wanneer je denkt dat iemand iets over IWC zegt wat niet superpositief is is niet mijn schuld.
Dat je vervolgens de noodzaak ziet om een steek onder water te geven waar het dedain voor heel Japan vanaf spat⦠Ja, ook daar hebben noch TS, noch ik iets mee te maken.
Ik ga dus maar even net doen alsof dit niet gebeurd is, verder.
Ik hoop inderdaad dat je die klik ook krijgt. Het duurste wat ik deed was een GS spring drive, en die was ook inderdaad duurder dan mān vroegere autoās. Herkenbaar. En ik heb er lol van, ook al is het niet meer lol dan van mān Baltic of Nomos, toegegeven.
Het is supercool om een graal te kunnen kopen voor een bedrag wat je vijf jaar geleden nog als volslagen idioot zag. Ik zie je NA dan ook met groot genoegen tegemoet.
Tof man. 

Was dat voor of na Mantsjoerije ?? Of is dat ook niet gebeurt ?
Het conglomeraat Seiko maakt prima in house uurwerken en is daarmee niet anders dan je favoriete azijntoast op Richemont. Dus wie schiet hier nu in de stress ?? Fijne avond nog.
Ik laat 3 horloges uit mijn verzameling gaan en leg er nog wat bij om de Big Pilot aan te schaffen
Zo voelt het tenminste niet zo pijnlijk om over je eigen budgetgrenzen te gaanš
Wat heeft dat met de betrekkelijke isolatie van Japan te maken? Vergeet niet dat die in splendid isolation gingen, zo rond 1919.
Omdat ze aan de League of Nations hadden gevraagd de racistische clausules uit wat documenten te halen en daar een gelijke rechten clausule voor in de plaats te vragen die ongeacht ras zou gelden. Maar de VS en het VK spanden Australiƫ voor de kar om die notie de tent uit te lachen, wat indirect tot de agressie tijdens de tweede Wereldoorlog leidde.
Maar het anti-Aziatische racisme van het Westen gaat veel verder terug. Uiteraard door koloniale machten die de Indonesiƫr, de Indiƫr en de Chinees als inferieur wegzetten zodat ze de bezetting goed konden praten, maar ook de anti-Chinese wetgeving in de VS rond 1880, het virulente racisme en de propaganda rond het Gele Gevaar en Fu Manchu zijn uitingen van die problematiek.
Dat China, MongoliĆ« en Japan al 700 jaar aan het vechten waren geweest verandert dat feit nietā¦
Maar goed. Verticale integratie.
Ik zei tegen TS dat ik me afvroeg waarom inhouse belangrijk was, ik heb nergens een verkeerd woord over Richemont of IWC gezegd, wat versterkt wordt door het feit dat ik een Mark XIV met ETA net zo prima vind, want inhouse niet zo belangrijk voor me.

De enige hier die met azijntoasten begon ben jij toen je Japan de maat nam. Eerst met de implicatie dat ze alleen goedkoper massa-productie doen, later door de invasie van China er bij te halen.
Op die vrolijke noot, @genesis, excuses voor het ontsporen, dat was niet mijn bedoeling. Ik geloof dat we elkaar al begrepen, nogmaals: ik kijk uit naar je feestelijke NA.
Geinig hƩ,best idioot idd 

Jij haalde laatst toch heel Hongarije over de Orban kam ? Ik maak tenminste nog een compliment naar de Rijzende Zon voor hun massaproductie, zij braken hiermee namelijk de wereld open ; iedereen een klok, wat de Zwitsers weer wakker schudde, et voila , booming business tot vandaag de dag.
Dus leg mij niets in de mond s.v.p.
Klaarblijkelijk doen we dat bij elkaar, dus als jij kapt doe ik het ook. 
Hebbes!
Ik ben er blij mee, de IWC BP!
Een deal doen met Ten2Two is echt een ervaring (en nee ik heb geen coffee gedronkenš)
Een faire prijs mogen ontvangen als inruil en een zeer zeer nette prijs voor de IWC Big Pilot
Ik ben een āhappy camperā Jaap ā(SuperCā) op het forum (voorheen)) is een echte liefhebber, iets wat je maar weinig aantreft als er van de hobby het beroep word gemaakt.
Ik voorvoel dat ik in toekomst Ten2Two vaker zal bezoekš
Hierbij een foto van mijn eerste ooit IWC Big Pilotš
Van Harte

Mooi hoor! En gekocht bij een van de beste handelaren die we hier kennen.
Van harte en geniet ervan! 
Ja uniek horloge, de 1ste keer dat ik deze heb, ben behoorlijk van overtuigd dat die niet meer weg gaat
Mocht de bekoring net zo lang duren als voorheen van mijn Rolex dan overleeft de Big Pilot mij en kan die naar mijn zoonš