IWC cal. 89 - Arrow dial

Hallo allen,

ik ben op zoek naar een IWC cal. 89 en stuitte bij mijn zoektocht op dit aardige artikel. Zag daar een afbeelding van een dial met arrow hour markers.

Ben me sindsdien gek aan het zoeken, maar tot op heden zonder resultaat. Iemand hier een dergelijke dial wel eens gezien?

Vriendelijke groet, Jasper

11 likes

Een beetje de Calatrava van IWC. In geelgoud nog mooier :blush:

Super mooi Jasper! Hopelijk heeft iemand de gouden tip voor je!

1 like

Als je er twee vindt, laat het me dan even weten…

Er zijn serieus veel wijzerplaten bij IWC van dit model!
De mijne heeft geen lume die vaak op termijn toch wat cracquelee geeft en das ook wel een van de redenen dat deze plaat zo mooi bewaard is gebleven.

4 likes

Niet om het een of het ander maar wat een bjoetie!

1 like

Een ex van @vintage.view, heerlijk horloge!

2 likes

Ha Jasper,

Super mooie configuratie maar idd lastig te vinden. Ik zou zeggen staat je niet blind op dat ene horloge aangezien er genoeg wonderschone alternatieven zijn zoals onderstaande (die ik persoonlijk nog mooier vindt):

4 likes

Ik neem aan dat de wijzerplaat minder belangrijk is dan het merk en caliber? Er zijn natuurlijk nog veel meer merken die qua kastvorm en wijzerplaat zoiets gemaakt hebben.

1 like

Plaatjon van Chrono24, maar dit is m.i. de mooiste versie. Nu proberen niet op koop nu te klikken.

2 likes

Klopt, ben wel specifiek op zoek naar een IWC cal. 89, idealiter rose goud en met shark fin lugs. Maar raakte op slag verliefd op deze arrow dial, maar lijkt dus vrij zelfzaam te zijn

4 likes

Begrijpelijk dat je daar “verliefd” op bent geraakt. Prachtig horloge! Succes met de zoektocht, ik hoop van harte dat je er gauw 1 kan vinden.