IWC cal. 972c

Heb het weer niet kunnen weerstaan :scream: :heart_eyes: en heb deze schoonheid van een uurwerk toch geadopteerd :blush: :wink:
Het is een IWC cal. 972c uit eend jaren 60, die ongebruikt zijn blijven nadat interesse voor de zakhorloges is afgenomen.
http://www.iwcpocketwatch.com/watches/calibre-95/#!
Wie wat meer informatie erover kan verschaffen :relaxed:
En voor die genen die het hebben opgemerkt dat de uurrad ontbreekt :scream: , het klopt, ze werden zo geleverd :confused: maar ik heb een NOS op de ebay kunnen kopen :gift:
Groeten Iwan :motorcycle:

3 likes

Mooi! Wat ga je er nu mee doen???

Ik denk dat een hart van een mooi polshorloge wordt :heart_eyes:

1 like

was de doorsnee? 50mm?

37.8 mm dus kast van 44mm / 46mm, zo iets als dit

5 likes

Errug mooi! succes ermee en veel plezier en wanneer af piccies natuurlijk he :slight_smile:

1 like

Heel mooi IWC uurwerk, die kom je niet vaak tegen. :thumbsup:

1 like

Prachtig uurwerk! Jammer dat het geen hunter versie is, dan had je de seconde tenminste mooi op 6 uur en had je ook een dial van een zakhorloge kunnen pakken.
Veel plezier met de aanwinst!

1 like

Prachtig uurwerkje, echt mazzel dat je zoiets gevonden hebt.
Met 38mm moet het makkelijk pas te maken zijn in de 43/44mm kasten, net zoals andere 17 lijns uurwerkjes:

een passende wijzerplaat is altijd het probleem bij zulke projekten, zijn de wijzergat-afmetingen een beetje normaal?

3 likes

Hoi Paul :blush: het was nu of nooit :scream: en zo als je zegt, je kom ze nooit tegen :dizzy_face:
Uurwerk wordt dinsdag verstuurd, en naar alle waarschijnlijkheid heb ik het woensdag binnen :gift:
Wijzerplaat moet ik nog op zoek :wink: en een jaar meer of minder :disappointed:
Wat een mooie Minervas zijn dat :heart_eyes:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like