IWC caliber 89 ‘scarab’

Goedemiddag,

Een vraag voor de IWC liefhebbers en connaisseurs onder jullie…

Een IWC horloge met een stalen ‘scarab’ kast met een caliber 89. Uurwerknummer 1484021 dus productie 1959.

Achterdeksel keurig gesigneerd, alsmede het uurwerk

Echter ken ik alleen Omega horloges van eind jaren dertig met de kenmerkende ‘scarab’ kastpootjes (zie laatste foto)

Is iemand ermee bekend dat IWC deze kastvorm gebruikt heeft? Hoor het graag. Dank jullie wel!

Enkele foto’s:

1 like

Volgens mij heeft zelfs Invicta dat soort kasten met lugs gehad. Er zullen vast meer merken geweest zijn die dit gebruikte.

1 like

Invicta’s hele bestaan draait om het kopieren van succesvolle merken :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Vroegere edities heb ik dit niet eerder gezien, cool ding maar is wel erg klein.

1 like

Ja hoor, dit is gewoon legit. IWC heeft dit later vrij prominent geherintroduceerd met de IWC DaVinci om de dikke kast toch nog draagbaar te houden.

1 like

Dit waren gewoon mode dingen waar meer merken aan meededen

Thanks!

Oef. Erg fraai. Dank voor je reactie!

1 like

Ik ken alleen deze versie, ook wel in goud gezien, dus wat hoekiger zeg maar, die van jou lijkt me toch echt bij een Omega horen ?

Goed gevonden! Lijkt inderdaad een iets andere constructie te zijn. Maar ja, het blijft wel een fraaie :wink:

1 like