IWC echt of nep?

Dank je wel. Heb nog 1 betere foto

1 like

Nogmaals, ik denk dat ie echt is en deze betere foto’s bevestigen dat. Het IWC stempel in het achterdeksel is scherp en de letters staan er keurig netjes recht in. Het uurwerk ziet er origineel uit, met de gebruikte ‘circular graining’. Neppers worden- voor zover ik weet- niet met zoveel zorg voor detail en afwerking nagemaakt.

Nogmaals: ik ben GEEN expert :relaxed:

Ik zie er ook wat markeringen van gegeven service in staan. Dat betekent dat (kennelijk) een horlogemaker het klokje ook serieus heeft genomen. Service markeringen heb ik nog nooit in neppers gezien :grin:

2 likes

Uurwerk ziet uit als een ETA 2892?

En dat hoort zo :slight_smile:

2 likes

Dit is een echte IWC met caliber 37521 ofwel ETA 2892A2.
Er lijkt wel kleurverschil tussen het uurwerk en de balanskloof.

2 likes

Ik zie niks zorgwekkends zeker niet gezien het een cadeau was. Ik zal er blij mee zijn!

1 like

Het lijkt inderdaad een beetje verkleurd, uurwerk heeft wel echt een beurtje nodig. Als ik de 2 fotos van de uurwerken vergelijk zie ik (zo op het oog) geen verschillen.

Iedereen bedankt voor de reacties. Ga mn collega maar updaten en zeggen dat een servicebeurtje best zal lonen :sunglasses:

Even ingezoomt maar de balanskloof hoort inderdaad niet bij het uurwerk, die is ooit vervangen.
Je zou kunnen kijken of je nog een originele balanskloof kan vinden of in ieder geval in goud kleur zodat die matcht met de rest van het uurwerk.
Die er nu in zit is koperkleur en de originele is ook bewerkt met perlage (geschuurde rondjes)
Dit uurwerk bestaat in 3 verschillende plating, koper, geelgoud en witgoud.

Andere optie zou zijn om de kloof die er nu in zit te bewerken met perlage en vergulden.

2 likes

…?

3 likes

:thinking::ok_hand:

:ghost:

1 like

Had hem niet goed begrepen, sorry