IWC echt of nep?

Ik heb geen idee of het hier mag. Collega van me wil deze IWC aanschaffen, maar ik twijfel over de echtheid.
Sterker nog, ik heb er eigenlijk helemaal geen verstand van.

Moet ik hem behoeden voor een verkeerde aankoop?

Alvast bedankt!

1 like

Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar de voorkant ziet er veel nieuwer uit als de achterkant. 18mm bandje dat lijkt op een heel oud model uit de jaren 70. Diameter is 34mm schat ik? Op de een of andere manier klopt het niet. Ik zou wat meer tekst op de achterdeksel verwachten.

Dat was dus ook wat ik als eerste dacht. Het is “te kaal”.
Ik vermoed ook wel ergens laat 70, er is ook geen originele doos meer etc, maar dat is na 40+ jaar zo gek niet meer natuurlijk.

Het is een Portofino 3513. Of hij echt is? Geen idee, maar het is wel een bestaand model.

http://global.rakuten.com/en/store/auc-rasin/item/9miwu000014/

Dat zou een ref 351317 ( IWC IW 351317) moeten zijn.

1 like

Volgens mij gewoon een origineel.

1 like

Oke oke… stel dat het allemaal origineel is enzo, heeft zoiets dan waarde en wat kan ik hem adviseren?

Iwc heeft zeker waarde. Mijn tip, laat hem beoordelen door een zelfgekozen horlogemaker, aan de buitenkant zit niks geks maar een blik op het uurwerk kan veelzeggend zijn. Als de verkopende partij daar niet mee akkoord gaat welt dit bij mij argwaan op.

In Belgie staat er 1 te koop voor 2k maar die heeft de originele stalen band.
http://www.chrono24.nl/iwc/portofino--id5980169.htm

1 like

Temporis, dat is natuurlijk de beste optie! Thanks

Open gemaakt. Ziet er best “echt” uit toch?

Dit zijn de nummertje aan de binnenkant:

Nu ben ik wel benieuwd wat de vraagprijs is :wink:

Ik ben vooral benieuwd of het echt is.

Ik ben vooral benieuwd of mijn vriendin vanavond pannenkoeken gaat bakken :rice_cracker:. Je kan toch wel even antwoord geven.

OT: Je foto is niet duidelijk genoeg om er iets over te zeggen. Let goed op de afwerking, hoe scherp de letters in de rotor staan, hoe de brush is op de rotor (gaat het allemaal één kant op?)

Ik dacht altijd dat ik zoiets niet kon beoordelen tot ik laatst zo’n goedkope parnis in handen had en dacht aan alle open caseback foto’s van @Bidle. Nou dat verschil in afwerking zie je wel, poeh.

4 likes

Ik gok wel dat die echt is. Hier een echte iig:

Dat was mijn gevoel ook. De juwelier zelf hield het een beetje in het midden.

Er is geen vraagprijs. Mn collega schijnt hem gekregen te hebben.

2 likes

Dan heeft je collega een leuk kado gekregen. Wat klein naar moderne maatstaven, maar zeker draagbaar. Op basis van de foto van het uurwerk denk ik dat het een echte is.

1 like

Mooie dress Watch hoor.

Als ik naar de wijzerplaat kijk en hoe de opdruk is, alsmede de indicen, dan denk ik dat ie er echt uit ziet.

Dat wordt versterkt door de uitvoering van het uurwerk. Dat ziet er netjes uit zoals het hoort.

Ik ben geen geaccrediteerde expert, maar volgens mij is ie echt :relaxed:

Nieuw bandje erom en reinigen, misschien een service. En ‘good to go!’