IWC echt of nep?

Ik heb geen idee of het hier mag. Collega van me wil deze IWC aanschaffen, maar ik twijfel over de echtheid.
Sterker nog, ik heb er eigenlijk helemaal geen verstand van.

Moet ik hem behoeden voor een verkeerde aankoop?

Alvast bedankt!

1 like

Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar de voorkant ziet er veel nieuwer uit als de achterkant. 18mm bandje dat lijkt op een heel oud model uit de jaren 70. Diameter is 34mm schat ik? Op de een of andere manier klopt het niet. Ik zou wat meer tekst op de achterdeksel verwachten.

Dat was dus ook wat ik als eerste dacht. Het is “te kaal”.
Ik vermoed ook wel ergens laat 70, er is ook geen originele doos meer etc, maar dat is na 40+ jaar zo gek niet meer natuurlijk.

Het is een Portofino 3513. Of hij echt is? Geen idee, maar het is wel een bestaand model.

http://global.rakuten.com/en/store/auc-rasin/item/9miwu000014/

Dat zou een ref 351317 ( IWC IW 351317) moeten zijn.

1 like

Volgens mij gewoon een origineel.

1 like

Oke oke… stel dat het allemaal origineel is enzo, heeft zoiets dan waarde en wat kan ik hem adviseren?

Iwc heeft zeker waarde. Mijn tip, laat hem beoordelen door een zelfgekozen horlogemaker, aan de buitenkant zit niks geks maar een blik op het uurwerk kan veelzeggend zijn. Als de verkopende partij daar niet mee akkoord gaat welt dit bij mij argwaan op.

In Belgie staat er 1 te koop voor 2k maar die heeft de originele stalen band.
http://www.chrono24.nl/iwc/portofino--id5980169.htm

1 like

Temporis, dat is natuurlijk de beste optie! Thanks

Open gemaakt. Ziet er best “echt” uit toch?

Dit zijn de nummertje aan de binnenkant:

Nu ben ik wel benieuwd wat de vraagprijs is :wink:

Ik ben vooral benieuwd of het echt is.

Ik ben vooral benieuwd of mijn vriendin vanavond pannenkoeken gaat bakken :rice_cracker:. Je kan toch wel even antwoord geven.