IWC een genig klokkie

Al surfend over het internet kwam ik vanmorgen op de iwc site terecht. Na div. schermen te hebben gezien zag ik echt n klokkie, yes die wil hebben. In de middag gingen wij toch de stad in (R’dam). zij trok haar stouten schoenen aan, grote punten met naaldhakken en sloften over de Lijnbaan.

Op n hoek zit Schaap en Citroen, glijdend langs de etalages kwam ik IWC tegen. Om er binnen te komen moet je door n deursluis. Dit heeft mij altijd tegen gehouden om hier binnen te stappen. Ik besloot ook mijn stouten schoenen aan te trekken en op de deurbel te drukken.

Met de openingszin ik heb een klokkie gezien van… na div. omwentelingen kwamen we erachter welk klokkie ik bedoelde. Helaas dit hebben wij niet op voorraad. He dat is n tegenvaller. Kunt u dan n indicatie geven wat het kost? Natuurlijk ik zal het even voor u nakijken.

Na enkele ogenblikken kwam ze met de volgende mededeling dat het klokkie slechts 247.000 euro kost. te…ring. Mijn centenbak zakte open.
Ik weet niet hoelang ik onder narcosse ben geweest, maar dat er zulke dure klokkies waren was mij echt niet bekent. Het zal natuurlijk niet het duurste zijn. Maar toch. Ik blijf het n mooi klokkie vinden.

Ik verliet de winkel met de gedachte, het is n hoop geld, maar niet duur.

www.iwc.ch onder specialties

( ook heel mooi is portuguese / automatic / 5001 / platnum iw500104 kost 8500 euro )

Als je een platina 5001 voor 8500 kunt kopen bestel ik er een dozijn bij je…

Hi Tony

Hmmm wel stoer een juwelier binnen lopen en dan naar en IWC Grande Complication platinum te vragen B)
Maar ik denk dat ze ook wel blij met je zijn als je een portuguese automatic platnum bij ze zou kopen, kost namelijk € 27.500,-
Dus doe er voor mij ook maar een stuk of wat voor € 8.500,-

P.s. Als je toch een IWC wil kopen, de goedkoopste IWC is de Portofino Automatic stainless steel, deze kost € 2.200 (IW353304/12)

Gr.
Lampie

Ben blij dat jullie allemaal bij de tijd zijn!

Hallo Tony,

leuk te horen dat je de stoute schoenen hebt aangetrokken en naar binnen bent gegaan. Gewoon vaker doen en na een tijdje is het geen probleem meer om ergens naar binnen te gaan en op die manier kan je ook het beste kijken of het horloge wel is wat je zoekt en of de verkopers je respecteren of dat ze alleen op je geld azen.

Succes dus met je verdere zoektocht en schroom vooral niet om veel te passen en te vragen, word je alleen maar wijzer van. :slight_smile:

Ik heb n boek meegekregen van IWC. Daar kwam ik dit horloge tegen…blz. 105
erg mooi maar nog steeds goed aan de prijs. 8550,-

Deze vind ik prachtig. Ik bekijk altijd de binnenkant.

Dat is altijd lastig om de tijd te zien!
maar…
ik heb geen verstand van de binnenkant vd kast, en weet dit dus (nog) niet te waarderen op zijn waarde. Ik heb n x uitleg gehad over glasblazen, wat mij ook nx deed, en nu staan er div. stukken in huis.

Ik kan alleen zeggen dat het er mooi uit ziet. Wel type is het? Heb je er ook n foto van de voorkant?

Tony,

zie deze posting ; http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,339,339#msg-339

Zo… heeeeeeeeeee

Toppie zeg - erg mooi - neem aan dat je n dealer ben (in horloges!) anders wandel je daar niet zo maar binnen. Of je moet er aandelen hebben.