IWC in de opruiming

Schaap en Citroen in Groningen ruimt een aantal IWC’s op. Ik zag in elk geval 2 Ingenieurs en een Portuguese F.A. Jones. Korting 40 % (de jones van 8 voor 5 mille)

Dus liefhebbers reis af naar het hoge noorden

bb

wel liefhebber :smiley: alleen financieel niet iets voor mij.

Ik las laatst in een Duits horlogeblad een opmerking van een lezer die van mening was dat na de quartz crisis de Zwitserse horloge industrie op een nieuwe crisis afstevent, in dit geval veroorzaakt door de prijspolitiek die veel merken hanteren, vond ik wel een aardige

bb

Nou, ik moet je zeggen dat ik de prijspolitiek van veel horlogemakers erg irritant vind!!

Concreet: Ik heb mijn Cartier Chronoscaph 21 in 2001 gekocht voor fl. 4950 (terwijl ie een jaar eerder fl 4250 kostte!) en nu ligt ie in de winkel voor ruim € 2600. En dat zal niet alleen met de introductie van de euro te maken hebben.

Volgens mij is dat gewoon inflatie Richard :slight_smile:

valt toch wel mee van Fl. 4950, - naar Fl. 5720,- in 6 jaar tijd , dat is zo’n 2% stijging per jaar

in ieder geval veel minder dan van Fl. 4250,- naar Fl. 4950,- in één jaar tijd in 2000 - 2001 , dat is nl. ruim 16%

uit dit voorbeeld zou blijken dat de Euro juist de prijzen in toom heeft gehouden :slight_smile:

groet, André

Je hebt gelijk van die jaren sinds ik 'm gekocht heb, Andre, maar het gaat mij (ook) om de stijging van fl 4250 naar fl 5730.

P.S.

Lekkere tijd gehad de afgelopen weken? :wink: