IWC Info

3 likes

chrisdus

4 likes

Hallo Haaren,

Sorry voor me gedrag, ik ben nieuw op deze forum, mijn kennis is helaas in mijn nadeel, daarom wil ik vragen of iemand me kan helpen en kan vertellen wat voor horloge het is,

Alvast bedankt, Mario

Een betere foto van de wijzerplaat en liefst ook uurwerk zullen helpen, maar ik heb heel erg het idee dat het horloge weinig met IWC te maken heeft.

1 like

Hallo,

Ik zal morgeneenfoto van de uurwerk mailen tevens betere foto van de wijzerplaat,

Mvg Mario

Hoi Mario, ik vraag me af dit een originele uit de Iwc stal is. Vreemde configuratie van datum en twee (?) secondenwijzers. Hoe kom je er aan? En heb je een foto vangnet uurwerk?

Hallo,

Ik heb van een betrouwbare kennis overgenomen.

Maar alle kenmerken van oudheid zit op verschillende plekken op de horloge,

Morgen zal ik een foto van de uurwerk mailen…

Mvg mario

1 like

Staat er ergens een referentienummer op het deksel?

Deksel komt van een Smith Horlogemerk, uit 1969
Originele zit er niet op…

Mvg Mario

Nr. W10/6645-99-961-4045 4513/69

Denk dat het een fake is maar zonder foto van het uurwerk weten we het natuurlijk niet zeker, aangezien het horloge er zo oud uit ziet en er IWC opstaat doet mij twijfelen.

Vroeger stond er namelijk International Watch Co Schaffhaussen op.

Zit er een werkende pusher (knop) in de kroon? :thinking:

De rechte uurwijzer is iets wat IWC doet (maar ziet er net iets te kort uit), maar de centrale secondewijzer ziet er … interessant uit. Het lijkt op een samenraapsel, maar wie weet.

Wat bedoel je hiermee?

Volgens mij duidelijk geen origineel IWC. In het beste geval zit er een origineel IWC gangwerk verstopt in die kast, maar die kans is klein. Soms halen ze een gangwerk uit een zakhorloge en trouwen ze die met een andere kast.
De kwaliteit spat er ook niet echt af, vind je ook niet?

Maar hoeveel vertrouwen heb je in je kennis?

Zo te lezen klinkt het niet positief, kroon werkt perfect, ik kan de dagen ( cijfers ) bedienen tevens de tijd veranderen, de juwelier hier in mijn dorp zei dat het om een oude beestje gaat met IWC automaat uurwerk…

Zou jammer zijn dat het fake is…

Erg mooi ! Wat is dit precies voor type ?

Dat weet ik niet, ik zal morgen de deksel openen en dan zie we of ik een fake watch heb gekocht…

Mvg Mario

Nep. IWC heeft nooit zo’n model uitgebracht.

Hallo,

Bedankt voor jullie kennis, ik zal de bekende kennis aanspreken waar ik de nep horloge heb gekocht…

Mvg Mario