IWC Ingenieur 3239

Denk dat het te maken heeft met de leeftijd van het horloge. IWC is een paar jaar terug overgestapt van ETA naar Sellita. Niet dat het uitmaakt, want Sellita is een perfecte kopie van ETA.

IWC liet zijn ETA uurwerken modificeren door Sellita. Eigenlijk is dat alleen een optische verfraaiing. Sinds een paar jaar kopieert Sellita ETA uurwerken, IWC maar ook bijvoorbeeld Breitling maken gebruik van Sellita uurwerken.

Y1984 Schreef:

Dit is het alternatief, keuzes :sunglasses:

http://farm8.staticflickr.com/7197/6793532374_548f
4bebe0.jpg

Hmmmm tja… :~
Nu ben ik bevooroordeeld natuurlijk, zoals dat zo mooi klinkt…
Maar een Explorer is ook een schitterende klok, netjes afgewerkt en geschikt voor bijna alles… :}

Ik heb mij laten vertelllen dat IWC welliswaar ETA uurwerken gebruikt maar dat deze itt vele andere gooi-er-maar-een-ETA-in merken de uurwerken volledig zelf in elkaar zet.
Dat men de ETA’s dus in onderdelen laat komen.
Men vervangt daarbij tevens diverse delen voor eigen.
Men verkoopt dit als bijna manufactuur uurwerken daardoor.

Maar…dat is wat men mij vertelde!

trapm Schreef:

Maar…dat is wat men mij vertelde!

Dat was ooit idd het geval. Nu niet meer. Nu worden de ETA’s naar IWC specificaties gemonteerd geleverd door ETA. Wat die specificaties zijn en hoe dat afwijkt van standaard ETA’s is een vraag die ik niet beantwoord krijg.

Ik heb zelf ervaring met de ingenieur 3227 ,prachtige klok maar erg groot en zwaar en erg gevoelig voor beschadigingen door de scherpe hoeken van de kast.
Wat dat betreft lijkt me de 3239 een betere keuze!
Wat betreft het verbeteren van een eta 2892 uurwerk door IWC heb ik zo mijn bedenkingen.
Ik heb twee nieuw aangeschafte mark XVI 's gehad met hetzelfde uurwerk en ik was zeker niet onder de indruk van de prestaties en afregeling van deze uurwerken.
Ze waren zeker niet slecht(maar niet merkbaar verbeterd) maar een door omega aangepast co-axiaal versie van de 2892 presteerde veel beter (in een omega railmaster)die ik had.
In een Sinn 856 UTC had ik ook een 2892 die heel naukeurig liep en zeker niet onder deed voor de "verbeterde"versie van IWC!
Het 2892 uurwerk is heel goed maar mijn ervaring is dat het uurwerk niet merkbaar beter presteert in een IWC.

Misschien is het toeval ,maar het zijn mijn persoonlijke ervaringen .

gr dirk

Volgens mij is dit ook prima als dress watch te dragen, toch?

sirksael Schreef:

Volgens mij is dit ook prima als dress watch te
dragen, toch?

Een stalen sporthorloge als dresswatch :frowning:

toolwatch :wink: De naam zegt het al

Ik snap ook wel dat het geen dresswatch IS. Maar vertel mij eens waarom het niet onder een kostuum zou kunnen?

Omdat het niet zo heurt :wink:

Ok, ik begrijp je standpunt. Ik kijk er anders tegenaan, het is niet omdat een horloge in een hokje zit dat ze daar voor mij moet blijven. Noem me smaakloos…:slight_smile:

Tja, sportschoenen onder een kostuum vind ik ook altijd zo ehhhh…anders :wink:

Ik vind 'm geweldig… Heb 'm pas voor het eerst in het echt gezien en ik ben verkocht… Weet nog niet wanneer, maar zou 'm graag aan de collectie toevoegen.

Groet
Mark

De wijzers van de Rolex zijn te kort!

1-0 voor de IWC hier…

Groet
Mark

Ik heb ondertussen beiden kunnen vergelijken en voor mij blijft de IWC ook op nummer 1 staan.

Kan prima… Zie veel hotshots met dure pakken en een Nike horloge.

Groet
Mark

Echt waanzinnig mooi horloge. Ik zit met een IWC dilemma:

heb van mijn grootvader een 14k gouden zakhorloge geërfd. Nagevraagd via de fabriek: in 1923 aan hem verkocht. Ik gebruik het horloge nooit. Ligt stof te happen in de kluis.

Mijn dochter is to-taal niet geïnteresseerd, mijn vrouw ook niet. Als ik er niet meer ben wordt het verkocht en niet gekoesterd als familiestuk.

Ik schat dat ik er ong. 2.000 Euro voor zou kunnen krijgen. Dan moet er nog veel bij voor een Ingenieur 3239, maar zouden jullie doen? Zakhorloge houden of verkopen en dan geld erbij voor een Ingenieur 3239? Wat kost dit model ongeveer?

Ik worstel al tijden met deze vraag, want het voelt ergens als “verraad” aan mijn opa.

Listprice voor dit horloge is 5950€.
Maar ik heb al gehoord dat kortingen tot 20% mogelijk zijn.

Wat betreft het horloge van je opa, daar kan enkel jij over beslissen.
Als je het geld steekt in een nieuw horloge dat je wel gaat gebruiken lijkt het mij te overwegen.

Zo’n familie-stuk ?! HOUDEN…