Was gisteravond even bij mijn oude sportclubje langs geweest.
Ik moet dan altijd even op de pols kijken van één van mijn sportmaatjes die helemaal horlogegek is.
Hij droeg een Swatch-achtig klokkie.
Bij nadere bestudering bleek het om een IWC Ingenieur automatic Mission Earth te gaan die gelimiteerd is tot 1000 exemplaren. Hij heeft er 3000 euro af weten te pingelen…
Hij is nu in ieder geval zover dat hij zijn duurdere horloges gewoon draagt tijdens werk en training en niet zijn werkklokje, een Citizen duiker.
Ik heb er zelf even een paar foto’s van gemaakt met de mobiel. Excuses voor de belabberde kwaliteit, het was er donker en zat geen flits op de GSM.
Daaronder een paar nette foto’s van het net.
Hij heeft er 3000 euro vanaf weten te pingelen ??? Wat heeft dat ding dan wel niet gekost? Moet al snel meer dan 15.000 zijn. Dat vind ik dan wel heel erg veel voor zo’n klok. Voor mij in ieder geval niet byzonder genoeg voor zo’n bedrag (ook niet voor 10% van zo’n bedrag trouwens). Dan koop ik liever een Portugieser.
ehh, bij Ace kost deze IWC Mission Earth EUR 6.600. Voor drie duizend minder ga ik hem zeker halen, maar ik geloof eigenlijk niet dat dat kan bij deze prijs.
‘swatch-achtig’ Dat is een interessante observatie! Op een Engels forum gaat ongeveer dezelfde discussie over IWCs nieuwste Aquatimer: dat het horloge op afstand precies een Citizen zou kunnen zijn…
Opvallend dat op meerdere plaatsen tegelijk en onafhankelijk van elkaar wordt gezegd dat een IWC op een veel goedkoper horloge lijkt :S
Lijkt me niet echt het imago dat IWC in gedachten had toen ze deze richting opgingen!
(Overigens vind ik een IWC Ingenieur wel een heel mooi horloge!)
Ik vind ze trouwens niet mooi ondanks dat ik
onderstaande heb
Hoi,
Lijkt me logisch. Je koopt een horloge (wat je overigens niet mooi vind) voor de prijs van een leuke gebruikte auto.
Uit nieuwsgierigheid:
Waarom eigenlijk :S
Ik vind em trouwens wel geweldig mooi, en ik zou em zo willen hebben. De normale vraagprijs van dit model is iets wat me tegenhoud. Prijs/kwaliteit verhouding is helemaal zoek, en gaat eigenlijk nergens over.
Absoluut, niets ten nadele van Fossil, maar als je hier veel rondkijkt denk je opeens overal erg kostbare horloges te zien…althans dat heb ik een beetje
Lijkt me logisch. Je koopt een horloge (wat je
overigens niet mooi vind) voor de prijs van een
leuke gebruikte auto.
Uit nieuwsgierigheid:
Waarom eigenlijk :S
Ik vind em trouwens wel geweldig mooi, en ik zou
em zo willen hebben. De normale vraagprijs van dit
model is iets wat me tegenhoud. Prijs/kwaliteit
verhouding is helemaal zoek, en gaat eigenlijk
nergens over.
Vind em trouwens het mooist met de rubber band.
Groet,
Nico.
De mijn is het oude model. Vind ik dus wel mooi. Aan de nieuwe vind ik vooral de wijzerplaat niet mooi. Veel te grof uitgevoerd imho. Ook de maat is niet meer goed. Te groot.
Het kopen van dergelijke horloges is volgens mij nauwelijks meer rationeel. Vooral emotie. Je vindt het mooi of niet. Als je het er voor over hebt, koop je het. In ieder geval waardevaster dan een auto
ehh, bij Ace kost deze IWC Mission Earth EUR
6.600. Voor drie duizend minder ga ik hem zeker
halen, maar ik geloof eigenlijk niet dat dat kan
bij deze prijs.
Ik vind het overigens een mooi horloge,
Jammer dat mijn maatje een digibeet is want hij had zich dan een hoop geld kunnen besparen. Hij had het erover dat hij 9000 ervoor betaald had.
Nu maar hopen dat hij genoeg af heeft kunnen pingelen bij zijn bestelde Christiaan van der Klauw…