IWC Ingenieur Mission Earth

Had een tijdje geleden al mijn IWC Aquatimer verkocht.
Vond het een geweldig mooi horloge, maar wou wat serieuzers.:wink:
Heb maar één horloge voor netjes, dus wou graag een allround horloge.
Hou van clean, geen drukke chrono, evenwicht, tijdloos, sportieve maar toch ook niet te.
Het horloge moet karakter hebben, ook het uurwerk !

Had altijd al een grote voorkeur voor de IWC Ingenieur, ook al voor dat ik de Aquatimer kocht.
Vond de nieuwe 2014 Aquatimer IW358002 ook echt geweldig maar met die prijs zou ik nog ff door moeten sparen.
Maar hoe vaker ik er ook naar keek en zocht op het net, dacht ik ook , je kon daar nog wel is op uitgekeken raken.
Het is geen blijvertje, niet tijdloos en zo kwam ik weer bij de Ingenieur terecht.
Vond de Pam 243 ook helemaal geweldig, een heel ander soort horloge, niet te vergelijken ook !
Maar ook voor deze klok geld, leuke zomer klok voor erbij.
En zo schommelde ik de laatste twee weken van het één naar het ander, hahaha

Het moest uit eindelijk dus toch een Ingenieur worden, het is echt een “hate it or love it” horloge, daar hou ik wel van.

Maar ja, volgende keus, met stalenband of op rubber ?
Had nog nooit een stalenband gehad, ben meer van het rubber of leer.
Maar een stalenband op een Ingenieur staat wel heel erg lekker.
Ik vind de kast/band aansluiting heerlijk smoelen ! Geweldig mooi !
Had op Crono24 in België een tweedehands gevonden met staal en rubber.
Maar toen ik belde was hij net verkocht, helaas.
Dus uiteindelijk toch besloten om voor zwart rubber te gaan, kon ik ook een nieuwe kopen.
Want die metalen band hakt er ook aardig in.

Vind de zwarte rubberband ook gewoon mooi, en geeft de zwarte wijzerplaat veel meer contrast !
Het mooie grote vlakke saffierglas met de mooie bewerkte zwarte wijzerplaat met rode accenten, de 12 en 6 uur aanduiding zijn ook heel smaakvol vind ik.
De zwart rubberen band staat iets sportiever, het draagt, voelt en zit ook heerlijk
Helemaal in balans om mijn 18 cm pols, hoogte en grote passen mij prima.
Vind de glanzende polijsing, afgewisseld met mat ook heel goed uit de verf komen.
De kroon met zijn grote rechte beschermers, past mooi bij de robuustheid van de kast.
Mijn Aquatimer had een IWC gepimte ETA en deze Ingenieur heeft toch mooi een eigen IWC uurwerk.
De kwaliteit straalt van het horloge af !

Echt heel blij mee !!

Een dijk van een horloge, proficiat!

Bam…mooi man

Heel geil X(

Wauw wat een ding… Hopelijk ooit om mijn pols. Had dezelfde keus gemaakt als jij

Heel erg gaaf! Veel plezier ermee.

Tsja, ik zal wel weer de uitzondering zijn die de regel bevestigd: met die rubber band vind ik em niet heel chic…

Hendrik

sluit ik me bij aan

verder schitterende klok natuurlijk

Ja heren bedankt !

Nee joh, juist goed dat er aanmerkingen en verschillende meningen zijn !
En het is ook niet de bedoeling dat hij er chique uit ziet !

Heb al wel een min puntje, als je dat zo kan zeggen. De lume is natuurlijk niet zo bijzonder mooi als bij de Aquatimer.
Dat ia net een disco !

Echt een superklok!!(tu)
Maar persoonlijk hou ik ook niet zo van een rubberen band.
Andere kant, ik zou echt niet klagen als hij zo onder de kerstboom zou liggen :wink:

Veel plezier ermee !!

Pieter.

Heel erg mooi horloge, gefeliciteerd

gefeliciteerd met je IWC! Mooi model zo’n Ingenieur.
Laatst ook naar gekeken in de IWC store. Hadden ze ook een Ingenieur met carbon kast… Deze heeft een met leer gevoerde band toch?
Veel draagplezier!!