Na heel veel twijfel heb ik toch besloten mijn vraag hier te stellen. Ik lees dit soort topics altijd met veel plezier door, vooral ook omdat er regelmatig naar de bekende weg wordt gevraagd. Dit keer geen horloge gevonden op zolder of een horloge uit het nachtkastje van een oom. Ik heb een horloge gevonden. De locatie wil ik niet delen, maar ik wil jullie wel vertellen dat ik alle stappen heb ondernomen om de rechtmatige eigenaar te vinden. Geen zorgen dus! Als het horloge nep is zal ik wat minder energie gaan steken in mijn speurtocht.
Ik twijfel of dit horloge echt is. Hierom: het horloge voelt wat lichter aan dan mijn eigen Zwitserse horloges de gang reserve heb ik niet met een stopwatch getest, maar ik schat het op 40h niemand heeft zich gemeld. Ik zou zelf in paniek zijn als ik dit horloge kwijt zou zijn.
Dus de vraag: is er een liefhebber in paniek zit zadel ik een forum met liefhebbers op met een topic over een neppert?
Niet na te gaan via de officiële kanalen hoe zwaar (licht) hij zou moeten zijn?
Of iemand op HF die even de weegschaal erbij zet…
Dan weet je in ieder geval heel wat meer.
Alles behalve een expert maar dit exemplaar bij hodinkee en bij schaap en citroen hebben een ander aantal reliëf blokjes van de guilloche dan die van jou (7vs5)?
Als ik ergens naar zou moeten wijzen zou het de kroon zijn, het lijkt alsof deze iets verschilt. en misschien de minute track. Oeh, en de proporties van het gepolijste facet van de bezel. Maar dit kan net zo goed de foto zijn
Maar ik ben een leek wat betreft het spotten van fake IWC’s