IWC ingenieur: Nep!

Hallo allemaal,

Na heel veel twijfel heb ik toch besloten mijn vraag hier te stellen. Ik lees dit soort topics altijd met veel plezier door, vooral ook omdat er regelmatig naar de bekende weg wordt gevraagd. Dit keer geen horloge gevonden op zolder of een horloge uit het nachtkastje van een oom. Ik heb een horloge gevonden. De locatie wil ik niet delen, maar ik wil jullie wel vertellen dat ik alle stappen heb ondernomen om de rechtmatige eigenaar te vinden. Geen zorgen dus! Als het horloge nep is zal ik wat minder energie gaan steken in mijn speurtocht.

Ik twijfel of dit horloge echt is. Hierom:
:triangular_flag_on_post:het horloge voelt wat lichter aan dan mijn eigen Zwitserse horloges
:triangular_flag_on_post: de gang reserve heb ik niet met een stopwatch getest, maar ik schat het op 40h
:triangular_flag_on_post:niemand heeft zich gemeld. Ik zou zelf in paniek zijn als ik dit horloge kwijt zou zijn.

Dus de vraag: is er een liefhebber in paniek zit zadel ik een forum met liefhebbers op met een topic over een neppert?

Dank jullie wel!

8 likes

Ik ben geen kenner maar als hij al echt is hebben ze er met een wals overheen gereden?

Het ziet er allemaal weinig verfijnd uit iig
Datumvenster en die index lijkt wat scheef te staan? Maar dat kan ook de hoek van de foto zijn

Bezel lijkt ook niet recht, en de band lijkt heel veel speling te hebben

Wijzerplaat heeft niet de diepte met dito lichtinval zoals je bij andere ingenieurs ziet. Maar kan ook de foto zijn

De kenners zullen nog wel volgen dus neem mijn woorden met een korrel zout

ik zie er niks raars aan, maar ik laat me graag verassen!

1 like

Niet na te gaan via de officiële kanalen hoe zwaar (licht) hij zou moeten zijn?
Of iemand op HF die even de weegschaal erbij zet…
Dan weet je in ieder geval heel wat meer.

1 like

Er is iig iemand niet heel erg zuinig geweest op het horloge. :sweat_smile:

Het horloge is goed gebruikt. Dat is duidelijk. Karakter noemen we dat, toch?

2 likes

Is het de 40 of 35mm. Want de 40 heeft een 120u power reserve. Die can de 35 is 42u.

Leuk zo een dinsdag middag escape room

Alles behalve een expert maar dit exemplaar bij hodinkee en bij schaap en citroen hebben een ander aantal reliëf blokjes van de guilloche dan die van jou (7vs5)?

2 likes

Als ik ergens naar zou moeten wijzen zou het de kroon zijn, het lijkt alsof deze iets verschilt. en misschien de minute track. Oeh, en de proporties van het gepolijste facet van de bezel. Maar dit kan net zo goed de foto zijn

Maar ik ben een leek wat betreft het spotten van fake IWC’s

Ik ook niet, maar ik kan mij ook niet voorstellen dat iemand dit horloge niet mist.

Ik tel dezelfde aantallen bokjes. Idem met de streepjes.

7 (2 rijen van 3, 1 blokje erboven) en 5 (1 rij van 3 en 1 rij van 2), links van de 5 minuten index

2 likes

We zullen er rekening mee houden, te zijner tijd.

4 likes

Dank je wel. Als ik deze fotos zie neig ik naar ECHT. Of wil ik te graag dat hij echt is? :sweat_smile:

En nu?

2 likes

Dit was voor mij ook een :triangular_flag_on_post::joy:

Maar hoe kunnen we het echt uitvogelen?

Ik vind deze mooier😂

1 like

Ik ook :sunglasses:

Hee cool iemand heeft mijn horloge gevonden. Ik was 'm al kwijt!

3 likes

Als ik kijk naar de mijne is het patroon wat anders.
Plus de bezelschroeven zien er wat anders uit.