IWC is niet meer een beetje "uit"

Zal wellicht aan mij liggen, maar ik had het idee dat vroegâh (op t oude forum) veel meer IWC horloges passeerden op dit forum. Alles leek me sowieso wat diverser. Nu lijkt het vooral Rolex en Grand Seiko te zijn wat de klok slaat in de high-end hoek met daarnaast een veelvoud aan microbrands onder de €1000.

Is IWC een beetje uit de mode geraakt? En hoe zit dat met andere merken bijv. A. Lange & Söhne, Ulysse Nardin, Glashütte, Bell & Ross.

5 likes

Dat is inderdaad wel wat opvallend ja. Ik vind die reuze dressers van IWC ook niet bepaald fraai. Maar los daarvan, Seiko en Rolex zijn ook gigantisch populair en het echte high end zoals Patek en Lange is voor de meesten van ons gewoon onbereikbaar.

3 likes

Naast het feit dat Ulysse Nardin en A Lange & Söhne onbetaalbaar zijn voor zo’n beetje alle leden, denk ik dat Glashutte en Bell & Ross gewoon weinig innoverends doen…

1 like

Vergelijk IWC van vroeger eens met nu… Vind overigens ook wel dat pilots minder ‘in’ zijn dan bv chrono’s. Ik denk dat grote horloges over het algemeen wel een beetje ‘uit’ zijn bij de liefhebber.

1 like

Feit? Je praat namens?

3 likes

Ik vind IWC een prachtig merk. Maar moederbedrijf Richemont heeft niet zo’n goede naam. Misschien heeft dat er iets mee te maken.

2 likes

I think we agree to disagree,

Ulysse Nardin heeft volgens mij ook horloges onder de 10K, wat men wel bereid is voor een Rolex neer te leggen.

B&R maakt meer dan vierkante horloges, bijv:

Glashutte maakt dit, in mijn ogen prachtige:
http://www.glashuette-original.com/fileadmin/user_upload/Bilder/Modelle/SixtiesSquareChronograph/13934023204.png

Maar gelukkig innoveert Omega elk jaar met de Speedmaster

25 likes

Maar ze maken zoveel meer dan die grote flippo’s, alleen al deze bijvoorbeeld

3 likes

Namens mijzelf. Maar aangezien ik zeer zelden een UN op het forum zie, nam ik aan dat leden het te duur vinden. Verder weet ik weinig over UN, maar na een snel bezoekje aan chrono24 weet ik nu dat het ook ‘goedkope’ horloges aanbiedt. We zijn hier allen om te leren, nietwaar?

8 likes

Gaat ie nu over UN of IWC?
Ik vind IWC niet uit, vind wel de vroegere modellen mooier, veel mooier. Jammer dar ze (algemeen gesproken) ook mee gaan in het meer mm’s en meer €’s circus…

2 likes

Iwc heeft vooral ook kwaliteiten issues met hun eigen calibers. Er zijn daardoor ook juweliers die het niet meer durven verkopen volgens mij.

1 like

Wordt dit nu het topic waar iedereen z’n eigen mening gaat generaliseren?

2 likes

Ik hoorde wel eens dat IWC meer voor zijn horloges vraagt dan nodig is. Dat doen opzich alle Zwitserse horlogebouwers wel maar IWC gaat daar een stuk verder in. Erg erg duur. Wel overigens een mooi horlogemerk.

Hoe kom je aan deze kennis? Is mij niets van bekend.

Laat ik het dan anders zeggen. Dat ze kwaliteits issues hebben staat vast. Of dat ermee te maken heeft dat er dealers verdwijnen weet ik niet.

1 like

Dat noemen ze winstmaximalisatie. Dat is gebruikelijk in een (post)kapitalistische samenleving zoals het onze. Voor charitas hebben ze andere instellingen zoals het leger des Heils uitgevonden.

Er is een iwc forum. Daar komen veel mensen met hun problemen aankloppen.

Ik wil trouwens wel even zeggen dat ik wel een fan ben van iwc. Maar om bovenstaande reden heb ik er nooit een gekocht.

Diverman,

Ik vind het ook mooie klokken. Maar op ieder merk forum komen mensen die daar hun problemen denken te kunnen oplossen. Kijk maar eens op de automerken fora. Daardoor ontstaat er echter wel snel een scheef beeld, alsof het een groot drama is. Dat is natuurlijk niet zo.

Ik haat IWC. Plakmerk.

4 likes

Een horlogemerk haten? 2016 ten voeten uit!

1 like