Maak me er toch niet druk over. Het is gewoon iets wat opvalt en jammer is. Vond het wel passend op een horlogeforum.
Haha
Hoe langer je geniet van deze horloge hobby hoe meer deze dingen wel gaan spelen.
Daarnaast is dit gewoon een variant van cutting corners. Ze wilde her ETA uurwerk niet aanpassen en daarom is het zo geworden.
Ik ben het echter met @illewoare eens, voor het geld wat je betaald verwacht je deze aanpassingen juist wel.
Als iemand die 8 dagen geleden dit horloge gekocht heeft, zal het jullie niet verbazen dat ik me er niet aan stoor. Ik ben het met jullie eens dat optie 2 logischer zou zijn, maar het uurwerk verhindert dat. Ik vind het niet erg: voor mij staat 'ie visueel op een rechte lijn tussen 2 en 4 en dat vind ik prima.
Bedenk je dat de Mark XVIII in IWC termen het instapmodel is, en dat het horloge aanmerkelijk duurder zou zijn geweest indien men voor een eigen uurwerk gekozen had. En daarbij is het niet zo dat men er gewoon een top grade ETA in geslingerd heeft: het is wel degelijk aangepast (o.a. reguleren op 5 posities naar IWC’s interne chronometer standaard). Dat merk je: in de 8 dagen dat ik 'm om te pols heb, is 'ie 2,5 seconden in de plus gaan lopen (dus +0,3 seconden per dag!). Dat telt voor mij zwaarder dan een datum die misschien iets verder naar rechts had gemogen.
Daarnaast is het de moeite waard om te kijken naar het voorgaande model, de Mark XVII. Vreemd lettertype, missing 6 en 9, driehoekje bij 12 te hoog, die nét iets te speelse ster op de secondenwijzer, en dan met name dat rare altimeter datumvenster. Ik vind de Mark XVIII daarmee nogal een verbetering
Ik sta ook met redelijke verbazing te kijken dat mensen zich er aan storen. Heb m ook gehad en me er geen moment aan gestoord. Ik vind zelf ook dat de datum totaal los staat van de positie van de uurmarkeringen.
Hij het passen van deze (of wellicht een vergelijkbare) viel het me niet op, maar wat mij erg tegenviel was de hoekige overgang van kast naar ring waar het glaasje in zit. Op plaatjes raak ik telkens verliefd op dergelijke IWCs, in het echt is de klik er niet
Edit
Ik kan me hier met de beste wil van de wereld niet aan storen. Symmetry is dull
Mooi horloge met leuke kleuren en afwijkende vormen (font, stijl,…). Het mag eens iets ander zijn.
Ja, had ik de middelen gehad, was dit zeker een kanshebber mede ook omdat ik meerdere kleuren / stijlen in van straps hier ook zou zien op passen.
Deze versie is wat mij betreft compleet mislukt. Verder wel eens met Bidle, of het nu een instapper is of niet, het is jammer dat hier geen aandacht aan wordt besteed. 4K blijft 4K.
Met datzelfde probleem wordt je bij andere horloges ook opgescheept als je daar gevoelig voor bent. Het komt omdat de horloges alsmaar groeien in diameter, met 40 mm als de nieuwe standaard maar de gebruikte binnenwerkjes zijn nog steeds dezelfde maat van rond de 25/26 mm.
ETA heeft wel nieuwe grotere 3-wijzer uurwerken op basis van de 7750 (chrono) maar die zit niet in deze IWC, da’s een door IWC bewerkte 2892.
Zoals gezegd het is en blijft natuurlijk een schitterend horloge.
Het verschil is voor mij helaas te groot. Zo zijn er tig andere horloges die het net niet zijn voor mij. Ergens maar goed ook.
Deel je mening over de voorganger, deze nieuwe is op nagenoeg alle fronten een vooruitgang.
Geniet van je horloge!
Tja … nog geen moment gestoord aan de zaken die hier worden opgesomd. Ik moet zeggen dat ik de witte datumvenster zelfs beter vind!
IWC is in Nederland al jarenlang een zwaar overgewaardeerd merk.
Laatste nieuws uit de groep Richemont, ze hebben nu EEN fabriek waar ze de meeste uurwerken voor alle groepsmerken produceren en noemen het nu “in group movement” hoe krijg je het verzonnen.
Ben ik het mee eens. Met name omdat het witte oppervlak dan mooi in balans is bij de overige cijfers.
Dat wel, maar had, volgens mij dan, toch iets meer naar rechts gemogen.
Qua populariteit van van de verkoop van IWC tov andere merken laat Nederland geen raar beeld zien (gemiddeld). Op basis van statistische data van Chrono24 zij de enige uitschieters (a=0.01) Zwitserland (waar het merk bovengemiddeld veel verkocht wordt) en Frankrijk, Rusland en de VS (waar het merk ondergemiddeld verkocht wordt).
LOL. Stiekem ben ik gewoon jaloers maar ik ben een zemel als het op de verhoudingen op de wijzerplaat aankomt.
In dit geval zelfs een Selitta!
Helemaal mee eens !
Welk horloge zullen we nu af gaan kraken ?