IWC Mark VXIII Le Petit Prince

Vanaf het begin toch erg gecharmeerd van dit horloge en ook hier al regelmatig voorbij zien komen. Echter zo jammer van de plaatsing van de datum.

Als die datum nu gewoon iets beter was uitgelijnd, dan zou het al zoveel beter zijn.

En wellicht zonder datum nog beter:

Wat mij betreft de zoveelste gemiste kans van IWC. Blijft een mooie verschijning, maar had, wat mij betreft, nog veel mooier kunnen zijn. Wat vinden jullie?

21 likes

Helemaal mee eens.

1 like

Eens mbt de plaats datum. Ik heb deze gehad en stoorde me ook aan het gebrek aan symmetrie. Ook de witte schijf is een misser.
Wel een comfortabel ding verder.

1 like

Helemaal mee eens.

Foto 1: Nee!
Foto 2: Prima!
Foto 3: :drooling_face::heart_eyes:

1 like

Eens! Onbegrijpelijk ook. Is eenvoudig aan te passen, kijk naar Oris 41mm pilot, datum keurig aan de rand.

1 like

Font lijkt ook in geen velden of wegen op de rest van de plaat. Maar ja, IWC blijft een knip-en-plak manufactuur wat mij betreft.

2 likes

Er valt natuurlijk wel wat te zeggen vanuit een practisch oogpunt voor een datum maar dan liever op de positie zoals op de tweede foto inderdaad.

1 like

Goed te zien dat ik toch echt niet de enige ben, die het redelijk onbegrijpelijk vind.

vs

4 likes

Als dit dingen zijn waar je je druk over kan maken heb je volgens mij een prima leven.

Groeten
Rutger

14 likes

Aldus iemand die al minimaal een jaar lang elke dag dit forum bezoekt. :stuck_out_tongue:

2 likes

Een slecht uitgelijnde bezel of de centrale chrono wijzer die niet PRECIES in het midden van de 12u marker staat zijn voor mij slapeloze nachten , maar ik kan me hier ook niet echt druk om maken :slight_smile:

Vriend van me heeft dit horloge, erg fraai en tevens een gezellige prijs (relatief…)

1 like

Ik weet niet hoeveel vrijheid de IWC ontwerpers hebben vanwege de (standaard) maten van het uurwerk

Dat is voor mij ook de reden dat ik heel de xviii reeks links heb laten liggen. Prachtige horloges, maar van dat ene detail zou ik ook gek worden denk ik. Hoewel het er op foto’s altijd uitvergroot uitziet natuurlijk…

Vandaar mijn keuze voor de xvi: die datum staat ook teveel naar binnen, maar het is slim opgelost door de markers te verlengen -> veel meer symmetrie :blush:

5 likes

Horloge zal dan denk ik zo een 2 a 3 Mm kleiner worden wat waarschijnlijk ook niet gewenst is.

Dilemma.

Kan je er niet gewoon een grotere datumschijf insteken? Of is het zo eenvoudig niet?

Geen idee eigenlijk :thinking: lijkt me iets complexer.

Voor dit geld mag je verwachten dat hier meer over nagedacht wordt. Lijkt inderdaad het gevolg van de standaardmaat van een uurwerk en dus puur een geldkwestie. Jammer.

1 like

Wordt een serieuze aanpassing aan het standaard ETA werkje. En dat proberen ze in Schaffhausen zo veel mogelijk te voorkomen. :wink:

4 likes

Voor 4k zou het toch wel mogen vind’k! Ik ga eens uitzoeken waarom dit complex zou zijn :thinking:

:stuck_out_tongue_winking_eye: ben al lid sinds 2003 maar er een tijdje uit geweest bij dzvl. Ging mij er meer om dat ik me soms verbaas over hoe mensen zich druk kunnen maken over niets.

Groeten
Rutger