IWC Mark XVI 325501

Hallo,

Ik was vandaag bij de juwelier om me te orienteren op een nieuw horloge. Uiteindelijk bleef de IWC Mark XVI en Oris World Timer over. De IWC had een adviesprijs van eur 2850,- welke ik kreeg aangeboden voor eur 2000,-

Ik vroeg hem waarom hij deze korting aanbood, waarop hij aangaf dat hij me tegemoet wilde komen (ik had bij aanvang gezegd dat mn budget eur 2000,- was) en er veel plezier aanbeleefde als hij een horloge aan iemand kon verkopen dat bij die persoon paste. Hoewel ik natuurlijk blij ben met de korting, vraag ik me toch af of er niet meer achter zit? Immers bijna 30% korting, heb ik nooit eerder meegemaakt.

Heeft iemand een idee? Komt er een nieuw model uit?

Ik hoor graag.

Groet,
Markos

Hoi Markos,

Volgens mij geeft dit gewoon aan hoeveel marge er op horloges zit. Een collega van mij heeft ook zonder veel problemen 500 euro van een Maurice Lacroix afgekregen.

Groeten,

Martin

HE Martin,

Dank voor de snelle reactie. Klopt inderdaad dat er behoorlijke marges op horloges zitten, maar die hebben ze mijns inziens ook nodig vanwege hoge kosten (pand, personeel, voorraad).

Gr
Markos

Heeeel normaal man… Heb ik zo ook mijn Raymond Weil Nabucco kunnen kopen…
Ja, 25 procent is niet niks zou ik zeggen, moet je niet vragen wat een winsten er gemaakt worden door de uurwerkwinkels in de straat, je begrijpt me he…
trouwens, mooie watch joh…
Succes

Moet zeggen dat het me iets meer geruststeld. Al blijf ik het aan de hoge kant vinden qua korting. Vriend van me is juwelier en hij geeft aan dat 15% bij hem echt max is. Wellicht heeft het ook met merk/prijs te maken. Anyway, ik denk dat hem morgen maar ga ophalen.

Mooie historie zit er trouwens achter het horloge, wist ik niet.

Was het geen Mark VX? Die zag ik vorige week ook nog ergens liggen voor 2850, maar dat is wel een ‘oud’ model.

Nee het was duidelijk een XVI (IWC325501). De XV staat niet meer in boek dat ik gekregen heb. Wel wordt er gesproken over nieuwe modellen in 2007 (blz 15).

Dan is het een hele goede deal. Gelijk doen zou ik zeggen. Topklok.

Dank voor reactie. Ik kan ook nergens achterhalen of men binnenkort met een nieuw model komt (XVII bijvoorbeeld).

Op korte termijn zullen er geen nieuwe modellen komen, deze zijn pas een ruime 1,5 jaar op de markt en meestal is IWC redelijk constant vwb de modelreeks.
Daarbij…een nieuw model hoeft niet altijd mooier / beter te zijn…

Prijs lijkt zonder meer goed.
Wellicht heeft je juwelier hem al een tijdje en is er weinig animo in zijn buurt om zo’n dure klok te kopen…zodoende dat ie verder wil en het horloge derhalve met een flinke korting verkoopt.

Heel toevallig heb ik gisteren dit horloge gepast en ben onder de indruk van de afwerking van IWC. Werkelijk TOP !
De wijzers en wijzerplaat zijn heel geslaagd, meer heb je niet nodig op een wijzerplaat. Helaas zou ie voor mijn pols een paar mm groter mogen zijn.

Denk niet dat je Oris en Iwc met elkaar kunt vergelijken, maar als je het wilt doen…ga dan voor de IWC (tu)

Lucien, hartelijk dank! Heb gisteren op IWC site gezocht en niks kunnen vinden over nieuwe modellen. De Mark XII is in 1994 uitgebracht, dus jouw conclusie lijkt me vrij logisch.

Ik ben er uit na een nacht slapen, het wordt de IWC Mark XVI.

Mbt grootte zou je dan voor de Big Pilot moeten gaan, maar deze is errug prijzig! Tja…

Gr,
Markos

Hallo Markos,

Ik heb onlangs ook het genoegen gehad en De Mark XVI bij een juwelier mogen passen, betasten enz. Moet zeggen hij is erg mooi, goed afgewerkt en staat ook nog steeds op mijn wishlist. Ik moest er €2300,- voor neerleggen. Hier zal je zeker geen spijt van krijgen.

Succes met het maken van je beslissing.

Groet,
Ed

markos Schreef:

Lucien, hartelijk dank! Heb gisteren op IWC site
gezocht en niks kunnen vinden over nieuwe
modellen. De Mark XII is in 1994 uitgebracht, dus
jouw conclusie lijkt me vrij logisch.

Ik ben er uit na een nacht slapen, het wordt de
IWC Mark XVI.

Mbt grootte zou je dan voor de Big Pilot moeten
gaan, maar deze is errug prijzig! Tja…

Gr,
Markos

Markos, je geeft aan dat je een catalogus hebt ontvangen ? Wat is de list prijs voor de IW371701 ? Zit qua maat tussen de Mark XVI en de Big Pilot :smiley:
Ik heb hier een prijslijst maar die is van een ander land…

He Lucien,

Ik heb vanmiddag de knoop doorgehakt en de Mark XVI gekocht (na zeer veel twijfelen tussen het IWC en een Omega Speedmaster Moonlight). Beide horloges zijn niet te vergelijken, maar uiteindelijk gaf het tijdloze karakter icm eenvoud de doorslag. Echt een super horloge!

De IWC371701 heeft als adviesprijs eur 3580,-. Deze heb ik vanmiddag ook nog gepast, ook fantastisch, echter iets te groot voor mijn smalle polsen en uiteindelijk ook boven budget. Als je bij een willekeurige (IWC) juwelier naar binnen gaat (op IWC site zie je wie IWC mag verkopen) en je toont interesse krijg je een boek (meer dan 200 blz) mee.

Als je het horloge voor eur 3000,- kunt kopen, zou ik me geen seconde bedenken!

Groet,
Markos

Denk je dat die juwelier nog een keer zo’n korting wil aanbieden op de IWX Mark XVI? Ik zoek zelf ook al een tijdje naar een goede prijs <2400 euro voor dat horloge maar nog zonder veel succes.

Hallo Vincer,

Ik vrees van niet. Volgens een collega van me was dit echt uitzonderlijk. Enige dat ik me nog kan bedenken is dat hij een bonus kon krijgen bij het realiseren van een bepaald aantal (daar ik het in laatste week 2007 kocht).

Marges zijn vrij fors en 10-15% kortingmoet te doen zijn. M.a.w. 2850 x 85% komt aardig in de buurt van je budget.

Succes!

Markos