IWC Mark XVI Automatic

Dan moet je nog goed opletten!

Conclusie, behalve als het meteen duidelijk is, zoals een Daytona quartz, moet je het horloge in de handen houden en (laten) openmaken.
Dat zou dus altijd het advies moeten zijn.

3 likes

Blijft het feit dat ook duidelijk te zien is op de foto van de replica dat de puntjes naast de driehoek kleiner zijn net zoals op het getoonde horloge (zo leek het). Ben benieuwd naar duidelijke foto’s van de plaat.

Net als de wijzers die te kort zijn of t kroontje niet gesigneerd is :wink:

1 like

Kroontje? IWC? Vertel!

1 like

Schroefkroon oempaloempa :wink:

IWC’s hebben een kroon, geen kroontje! Tatjana heeft toch ook geen tietjes?

12 likes

Inderdaad goed, maar dat was hij sowieso niet van plan.
Daarbij had hij ook de resterende foto’s hier kunnen delen. Blijft staan dat het een echte was.
Echter als morgen dergelijke foto’s weer verschijnen zal ik weer aangeven dat deze nep is. Zeker als het dergelijke foto’s zijn. Zeker i.c.m het totaalplaatje.
Overigens de foto die je in je laatste post laat zien is wel een redelijk duidelijke, zeker als je kijkt naar de hoe de 7 is uitgelijnd t.o.v. de indexen. Is dan ook een vroege versie en was altijd het eerste waarnaar je kon kijken.

Verder veel plezier met je aanwinst en met je Nederlands is weinig mis, dus maak je daar niet te druk om.

Wat ik vooral grappig vind aan dit topic is, dat iedereen over elkaar heen valt met uitspraken over echt of nep.
Men elkaar beticht van azijn pisserij en nog meer.
In de tussentijd heeft de nieuwkomer met minimale moeite, lees posts, in no time, zijn horloge verkocht aan een haantje de voorste die een voordeeltje zag.
Niks eerst actief meedoen voor je een horloge mag verkopen.
Wie is hier nu de slimmerik?
Goeie avond samen.
Harold

6 likes

Dat was ik. :slight_smile: vind ik overigens nog steeds, maar er is niets mis mee. Iemand azijnpisser noemen is azijnpissen immers.
En de TS, je hebt gelijk. Gezien het feit dat ik de prijs niet ken, kan ik niet met zekerheid zeggen dat de tweede slimmerik @Adam is, die met initiatief een heel leuk horloge aan de haak heeft geslagen maar ik denk het wel. :smile:

Daar zijn we sowieso goed in, ik niet trouwens.
Op basis van de meest slechte foto’s kunnen ze hier bepalen of iets echt of nep is. Een handelaar heeft er een loep voor nodig.

@Timebandit @marijn , @Adam heeft een slim initiatief genomen om al deze bullshit te negeren en me in prive te sturen , denk ik dan. Ik ken de prijs natuurlijk niet compleet maar ik weet wel wat het ongeveer kost en ik ben zeer tevreden met wat @Adam mij geofferd heeft. Ik klaag niet en hij zal ook niet klagen :smiley:

2 likes

Zie, life is beautiful. :slight_smile:

1 like

Soms wel ja :smiley:

Soms zijn de wonderen de wereld nog niet uit.:innocent:

Je schrijft dat ze deuken opvullen. Is zoiets echt te doen zonder dat je dit nog ziet?

Een gelukszoeker is in ieder geval verder geholpen door dit forum :innocent:

Zijn we dat niet allemaal, om maar even filosofisch te worden.

1 like

Yep
Soort van opvullen dmv puntlassen en het restant wegschuren.

Geen kleurverschillen of dergelijke?
Cool, wist ik niet.