IWC Mark XX

Er komt steeds meer informatie vrij ivm de nieuwe IWC Mark series. Het gaat hier om de Mark XX (XIX wordt overgeslagen).

De specificaties die tot nu toe bekend zijn (nog niet door IWC bevestigd).

40mm
10bar
49,2 lug to lug
10.83mm
In house 32110 calibre.

17 likes

Schitterend horloge!
Ik heb zelf de XVIII gehad, maar te klein voor mijn pols en ingeruild op de 43mm chrono LPP.
Ben benieuwd wat de prijsstelling voor de XX gaat worden.

1 like

Prachtig horloge!! Hebben hebben hebben!

1 like

Gaaf, maar ik ben benieuwder naar de nieuwe IWC jumbo Ingenieur. De binkies willen nog maar weinig loslaten.

3 likes

De datum gaat de goeie richting uit.

@HanDavinci , misschien omdat ze t nog niet weten?
Hopelijk een goeie mix van t origineel maar toch modern. Zoals de revivals v Zenith, echt n geslaagd idee.

En sowieso hun bandenwissel systeem

1 like

Nog steeds een gemodificeerde ETA als uurwerk, jammer. In dit segment verwacht ik in-house.

2 likes

Yeah, wellicht. Mijn aandacht hebben ze!

Vind die nieuwe 43 mm big pilot zo lekker :star_struck: maar 9k ruim is wel erg gortig

Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Ik gok toch dat ze +6K gaan vragen op bracelet.

Ik zie hem inmiddels op de website, wel alleen met leather strap. Flinke power reserve met 120 uur. Voor € 5.550,- lijkt dan nog best redelijk.

3 likes

Hoe zit het met de lume op deze variant?

Ik heb ‘m ondertussen aangehad en is zeker redelijk voor de prijs. De stalen band wordt in augustus aangekondigd.

Lume is exact hetzelfde als de Mark XVIII

Jammer dat ze niet terug een tikje kleiner gaan, het blijft 40mm. De 39 van de Spitfire was al een stap in de goeie richting. Of nog beter, de kast van de mark XVI met de elegantere lugs, de mooiste kast van allemaal imho :innocent:. Die dus:

We kunnen maar blijven dromen!

6 likes

Thnx, vind de lume dan helaas opnieuw te beperkt aangebracht. Jammer…

Ai. Die lug to lug blijft gewoon te fors voor me. Zo jammer.

Een killer dit, zijn er voor IWC ook wachtlijsten? Kun je deze nog onder list krijgen?

Mmmmmmm. Toch ruil ik mijn Mark 11 er waarschijnlijk niet voor in. WEL een hebbeding hoor!

De brushing aan de rechterkant van de kroon loopt omhoog, aan de linkerkant is-ie recht.

Is gewoon desinteresse van de polijster. Ik weet genoeg. :smirk: 5,5K voor een ETA-derivaat. Ik moet er te hard voor werken, da’s wellicht het verschil. :no_mouth:

1 like

Nu je het zegt! Maar ik heb die een paar jaar geleden gehad, het kan zijn dat die kast opgemaakt is geweest met een servicebeurt natuurlijk (al dan niet bij IWC zelf)

Het maakt de mark XVI kast niet minder mooi, maar voor IWC prijzen zou het in orde mogen zijn :blush:

1 like