Gisteren kocht ik dit IWC uurwerk met wijzerplaat op MP, toen ben ik pas gaan spitten op Internet wat voor kaliber is het en uit wat voor horloge kwam het.
Heb gevonden dat het een IWC cal C83 uit MKX of Mark 10 gemaakt en gebruikt in
WW 2 door Engelse soldaten ( foto 3 ).
Nu nog een kast zien te vinden??? Alle hulp kan ik gebruiken zo als aanvullende informatie betreffende type horloge en wie weet of iemand zo een kast heeft staan en doet verders niets me.
Groeten Iwan
IWC MK X British Military issue waterproof, “Chronometer”. C.1945.
Ja ik zag dat uurwerk ook op MP, maar wat heb je er voor betaald, als ik zo vrij mag zijn? Wat gaat dat zo’n project uiteindelijk kosten?
Ik wil ook nog steeds een “oorlogs” horloge voor in mijn verzameling.
Zijn er nog sites hiervoor te vinden.
Dat was een impulsief aankoop (40 euro ) maar zonder spijt en waar het uit zal lopen??
Balansas moet vervangen worden en voor rest is verassing.
Later kwam ik pas achter dat eigelijk een beroemde caliber is en uitvoering MARK X.
Dus dat word een lange project ben ik bang maar ook kik om te speuren naar ontbrekende onderdelen ( kast, kroon en…?? ) maar wel leuk.
Och ja de balansas al getroffen in Portugal via ebay.
Groeten
Iwan
PS
Vahalis bedankt voor de typ
Weet iemand wat zo een kast zou moeten kosten? gewone??? merkkast koop je voor een paar centen maar vaak speelt naam een grootte rol in de prijs vorming.
Groet
Iwan
Vandaag met de post gearriveerd, en ik was weer verast hoe iet mooier kan zijn in echt dan op de foto’s:~:)
Nu nog de kast en…de rest maar belangrijkste is binnen en denk dat balans OK is, dus valt het mee.
Ben in onderhandelingen voor de kast, wel afwijkende model maar toch behuizing.
Groeten
Iwan
Dat is ook zo, en ik blijf zoeken. Tot die tijd dat ik een juiste kast heb gevonden kan het in een iwc kast uit andere tijd, tijdelijk onderdak krijgen.
Ben al overal aan zoeken.
Maar bedankt voor de mededeling.
Groeten
Iwan
Ik heb al contact met hem gehad en zijn beoordeling is;
Hi Ivan,
Interesting. You have a nice, authentic dial in fairly
good condition. The movement looks good also.
It is quite tough to get parts. I am always on the lookout
for parts myself. I also have a IWC Mark X dial and I am
also looking for parts for restoration. Although I have seen
parts like cases and sometimes caseback, they have usually
been very expensive - or at least more than what I was willing
to pay.
You may want to keep a look out on ebay for parts, as they appear
once in awhile.
I hope this is of some help.
Leuk te horen dat je zo’n mooi IWC uurwerkje op marktplaats te pakken heb gekregen.
Ik had een paar weken geleden ook geluk op marktplaats.
Voor 18 euro zo,n 25 zakhorlogeuurwerken gekocht, geen enkele compleet en alleen geschikt voor onderdelen.
Deze IWC cal 58 zat er tussen. ( was ook op de marktplaatsfoto te zien )
Dit was ook het enige uurwerkje wat liep.
Er ontbreken een paar onderdelen achter de wijzerplaat, en natuurlijk de kast.
Ik moet net als jij ook op zoek naar de ontbrekende onderdelen.
Groet, chris.
Ik heb deze kast uitendelijk gekocht ( tip van Tom ), het is kast gemaakt van 1945 tot 1950 volgens lijst met kast nummers van IWC http://www.brittonswatches.com/watches_iwc_dates.htm
Weet iemand van welke model is deze kast??? Navraag gedaan bij IWC maar moest het brengen naar een dealer voor onderzoek tegen kosten van +/- €150.
Via deze weg is leuker en hoedkoper.
Ik speel met gedachten om een tijdelijk huwelijk te sluiten tussen dit uurwerk en de kast die ik heb ( heb effen gepast en zo op eerste oog past goed ).
Voor sommigen zal het als vloeken in de kerk klinken, maar die is ook niet meer heilig.
Ben benieuwd naar reactie en als iemand een kast van IWC MKX heeft??? Hou ik mij aanbevolen.
Groet Iwan