IWC of nee?

Hallo,

ik heb vandaag door een concièrge van mijn oude school een horloge aangeboden gekregen. Er staat IWC op en ziet er op het oog echt uit. Echter ben ik een leek op het gebied van IWC en weet dus niet waar ik op moet letten.

Het betreft horloge met opengewerkte wijzerplaat. Achterop staat IL Deshiero scafusia No. 65/125 1868-1998

Snel google werk leverde al op dat dit exacte nummer op meerdere internetsite wordt aangeboden maar dat kan ook betekenen dat het horloge al een aantal jaar vermist is.

fake

een destriero scafusia is een lim edition die in 1995 uit is gekomen in een serie van 125 stuks dit is een zogenaamde grande complication (minuutrepetitie eeuwige calender met jaar aanduiding,tourbillon,chronograaf .

deze had GEEN opengewerkte wijzerplaat

toendertijd had deze een nieuwprijs van 525000 gld



Wat een super, super gave klok overigens ::o

Nou, die conciërge zou ik maar te vriend houden :slight_smile:

ik heb duidelijk het verkeerde beroep…

Dan heb je een lot uit de loterij of een nepper gevonden…

Nou, het horloge dat ik hier heb liggen lijkt in de verste verte niet op de grande complication die op de afbeelding staat. Dus ik ga er van uit dat het een echte nepper is.

Dit kwam ik trouwens ook tegen:

http://www.gestolenitems.nl/juwelen-horloges/horloges-iwc/iwc_platina_il_destriero_scafusia_3293.php

Bedankt voor de hulp.

Nou als hij er zo uitziet, is dat beter dan de hierboven geplaatste foto’s.

Tja en zolang je het horloge niet gaat verkopen als echt, je het zelf een mooi horloge vindt, en het helemaal werkt heb je zeker een apart horloge.

(ps ik vind hem stiekem zelfs mooi hoor)

Robbert0103 Schreef:

Nou, het horloge dat ik hier heb liggen lijkt in
de verste verte niet op de grande complication die
op de afbeelding staat. Dus ik ga er van uit dat
het een echte nepper is.

Dit kwam ik trouwens ook tegen:

http://www.gestolenitems.nl/juwelen-horloges/horlo
ges-iwc/iwc_platina_il_destriero_scafusia_3293.php

Bedankt voor de hulp.

Wow, leuke beloning, 125K€…