Iwc of omega

Beste,

Zelf ben ik op zoek naar een nieuw horloge. Nu zal de aanschaf nog even op zich laten wachten i.v.m. aankomende verhuizing, maar ben alsnog driftig op zoek.
nu viel mijn oog op een IWC die ik erg mooi vind.

nu mag ik geen appels met peren vergelijken maar een omega speedmaster vind ik ook geweldig. Waar zouden jullie voorkeur naar uitgaan? en dan niet alleen naar het uiterlijk kijkend.

p.s. is dit erg goedkoop
http://bigboywatches.eu/watches/?shop_event=view&shop_product=17&shop_category=39/
?

groet,

Ik vind deze IWC wel mooi, maar ben persoonlijk geen fan van de subdials op 6-9-12 (VJ7750-opmaak). Ik zou dus van deze twee voor de Speedy gaan, wijzerplaat is beter in balans IMO!

Wat Eddy zegt, layout van Speedmaster vind ik ook mooier.

Hoewel ik op termijn nog zeker wel een VJ7750 in mijn collectie wil hebben, moet er toch eerst een speedy komen. Deze IWC vind ik in ieder geval ook heel mooi.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de IWC. Dit vanwege een in mijn ogen betere afwerking van de kast en uurwerk. De Omega heeft bijvoorbeeld kunstof onderdelen. Datum, betere waterdichtheid en de algehele uitstraling.

No brainer
IWC.

Maar 2800€ is inderdaad errug goedkoop. NOS?

Omemies.

Speedmasters zat… Ik zal voor de IWC gaan.

Voor mijn gevoel zou ik voor de IWC gaan zeker gezien de prijs

eeey, Puntje :slight_smile:

Beide horloges zijn in mijn bezit. De Spedmaster is natuurlijk een tijdloze klassieker. Elke ochtend weer opwinden maakt mij persoonlijk niet zo vrolijk. De IWC is een automaat.
Verder heeft de Speedy plexy. Dat is wel weer wat gevoeliger dan het Saffier van de IWC.
De Speedy draagt fijner. Maar dat kan komen doordat ik de IWC aan een leren band heb. In elk geval is ze lichter en dunner.
Ik vindt de afwerking en het detail,van de IWC wel weer een klasse beter. Is echt heel erg mooi allemaal !
Zo heeft de IWC bijvoorbeeld een geschroefde kroon, wat toch weer meer waterdichtheid geeft.

die 2800 voor een nieuwe is idd niet duur…

Succes met je keuze !!!

Bas

Die prijs klopt wel, kijk maar in Duitsland bij juweliers(chrono24.com). Hetzelfde geld voor een Planet Ocean, hier in de winkel 2900 euro, daar 2200 euro.

Succes met je keuze.

IWC. Ik houd niet van de tachymeterring op de speedmaster.

Baseman Schreef:

…Elke ochtend weer opwinden maakt mij persoonlijk niet zo vrolijk…

Ik vind het opwinden van mijn Heuer Bund 's ochtends juist een gezellig, intiem momentje, zo samen met mijn horloge! :slight_smile:

Grappig toch, hoe ieder dezelfde passie weer anders beleeft.

Absoluut de IWC. Zelf hem ik 'm ook en ik ben er nog steeds erg blij mee.

Het horloge is perfect afgewerkt. Bovendien heeft het horloge goed afgeregeld de fabriek verlaten, +3 in alle posities! Het horloge draagt fijn, ik heb de vouwsluiting, maar wellicht dat ik op termijn de doornsluiting ook nog aanschaf.

De prijs op de website is inderdaad laag, maar bedenk wel dat je het horloge dan niet bij een dealer koopt. Bij service zou dat wel eens tot problemen kunnen leiden. Aan de andere kant, voor bijna € 1000 verschil kan je die gok wel nemen.

Groet,

Mark

Ik zou niet zo snel in zee gaan met deze toko Bigboy watches klinkt een beetje dubieus… Volgens mij is er op Rolexforum nog wel iets over te vinden…

Ik zou zelf voor de IWC gaan. Nog beter is de Spitfire.

De prijs is scherp, zo’n 25% onder de catalogusprijs. Wel checken of je gewone IWC garantie krijgt (afgestempelde papieren).

Bas

Ik zou ook gaan voor de IWC spitfire
Staat zelf ook boven aan mijn lijstje

Ik vind de Moonwatch kwa design tijdloos. En hij heeft een mooie geschiedenis. Jammer vind ik alleen dat ie op stalen band mij niet staat.

De Pilot is natuurlijk ook een klassieker. Vind em praktischer door de dag en datumaanduiding. Sommigen vinden de opstelling van de subdials niet in balans, maar ik vind 't juist een prettige indeling.

Kwa design zou ik de Omega zeggen, kwa praktische vind ik de IWC een stapje voorop hebben.

Of kijk eens naar de Laureus. Het Laureus-blauw van IWC is echt prachtig. Zelf had ik er een paar geleden bijna één gekocht.

Nieuw niet meer verkrijgbaar, maar tweede hands wel.

gr.
Bas

Ik zou de IWC kiezen…
Gewoon vanwege de “looks”.

Groet
Mark