IWC onderdelen los verkrijgbaar?

Weet iemand een adres/site waar IWC onderdelen apart te krijgen zijn?

Ik heb nl een 3536 Aquatimer overgenomen waarvan de bezel ontbreekt.
Die is bevestigd met 4 kleine schroefjes & als die loskomen is die bezel dus foetsjie.

Heb de vraag ook al eens bij ACE gesteld, maar tot op heden geen antwoord. Waarschijnlijk wille ze dat koppelen aan een onderhoud.

Als ik het goed begrijp heeft Robain666 de bezelring nog in zijn bezit.
Het is me niet helemaal duidelijk, want het lijkt alsof hij alleen het ratelmechanisme heeft vervangen. In ieder geval een poging waard. Als was het alleen om te weten hoe hij als doe-het-zelver aan een dergelijk onderdeel komt.

gr.
Han

Zal niet meevallen. Heb weleens gelezen over iemand die een nieuwe achterkant voor z’n Inge wilde bestellen en die kon hij niet los geleverd krijgen. Probeer wellicht direct met IWC te bellen ?? Of importeur ? Als die je doorverwijst naar dealer vertel je dat je dat al geprobeerd hebt, maar geen antwoord?

Groet
mark

Sorry, link vergeten: http://www.iwc.com/forum/en/discussion/60789/

Helaas kun je dit vergeten. De Richemont Luxury Group, waar toe IWC behoord, levert geen onderdelen. Zelfs niet aan de dealers van hun merken. Alternatief; internet. Maar dan moet je heel goed weten wat je bij wie besteld. Meestal wordt internet in dit soort gevallen een groot debacle. Blijft over, opsturen naar de Herengracht in A’dam. Maar dan betaal je wel de hoofdprijs.

De Harrie Schreef:

Helaas kun je dit vergeten. De Richemont Luxury
Group, waar toe IWC behoord, levert geen
onderdelen.

Dat was ook mijn ervaring. Maar ik heb ook een horlogemaker in Duitsland.

Die heeft pas geleden de opwindveer van een IWC vervangen. Hij kon hem gewoon bestellen, terwijl dit in Nederland niet lukte. Het was een origineel onderdeel, want de oude veer kwam in het zakje van nieuwe veer mee terug. Vreemd, nietwaar?

Nope, je kan geen onderdelen bestellen voor iwc’s ,alleen bepaalde horlogemakers die een licentie hebben kunnen onderdelen bestellen en die zijn weer peperduur dus op ebay maak je kleine kans op 2e hands onderdelen maar buiten dat wordt het erg lastig.

Je kan het eens bij http://www.ernst-westphal.de/ proberen.
Ik heb daar wel eens horloge onderdelen gekocht. Weet niet of ze IWC hebben maar een e-mailtje is zo gestuurd he!
Succes!

Mvg,
Patrick

Heel veel onderdelen zijn uitwisselbaar. Het is dus echt niet zo dat een niet IWC onderdeel onbruikbaar zou zijn. Je moet daarvoor echter wel naar een goede horlogemaker. En die zijn in andere topics vaak genoeg genoemd.