IWC only (Deel 1)

Je bent er duidelijk van ondersteboven :clap: :+1: :ok_hand:

3 likes

Poooohhh dat is een Perpetual calendar of niet? 100.000 euro list price toch?

1 like

Lekkere verzameling :ok_hand:

En die stalen brickbracelet blijft een toppertje.

Eh sorry. Zo duur zijn die toch niet :see_no_evil:

Klopt, maar rond de 40k volgens mij.

1 like

Ook niet misselijk, maar voor zo’n gecompliceerd horloge wel een faire prijs denk ik :sunglasses::+1:

Nieuwe aanwinst;

20 likes

Prachtig En erg functioneel :+1:

Ik kwam dit op Instagram tegen (foto @gulenissen):

Nooit aan gedacht om de Portugieser op staal te dragen, maar ik vind het stiekem wel heel erg gaaf staan. Ik zit er over te denken om ook zo’n band te bestellen.
Is het wat?

14 likes

Heel, heel fraai! Hoeveel mm is deze? 40mm?
Ben een beetje verliefd. :heart_eyes:

2 likes

Als het een originele iwc stalen band is zou ik maar even voorzichtig informeren naar de prijs. De kwaliteit van deze banden staat buiten kijf maar het wordt denk ik wel even slikken…

1 like

Dit is de nieuwe flat link band van Forstner. Met USD 150 ex shipping nog niet echt spotgoedkoop, maar ongetwijfeld een stuk goedkoper dan de nieuwe IWC bracelets.

1 like

Thanks hij is inderdaad heel fraai. Het betreft een IWC 3740 met een diameter van 36mm. Het uurwerk is een JLC 631 caliber. Ontzettend fijne maat voor een chrono.

3 likes

12 likes

Het staat formidabel, maar de nieuwe stalen band past helaas niet op de Portugieser zonder zichtvenster en Valjoux 7750.
De band kost ongeveer 1500 euro.

€1500 :flushed: die sla ik even over. Goed dat ik blijkbaar een Portugieser heb waar die toch niet op past :smiley: ik ga de band van bovenstaande foto (voor 10% van de IWC prijs) maar eens proberen dan.

Je moet altijd voor origineel gaan. 1500 euro voor een IWC band is heel veel geld. Maar een Portugieser met een niet originele band van 150 euro is als een Rolls met een 2CV motor. Het is van ik wil wel maar ik kan niet. Niet doen.

1 like

17 likes

Hoho, ik moet helemaal niets! :joy:

Ten eerste past die originele band volgens jou niet op mijn Portugieser, en om nou een nieuw horloge te moeten kopen om bij een nieuwe band van €1500 te laten passen vind ik ook weer wat overdreven.

We hebben het hier over een bandje, hè?! Ik ga niet het uurwerk van mijn horloge vervangen door een standaard quartzje oid. De motor is geen 2CV. Bovendien heb ik ook nog gewoon een originele crocoband, maar af en toe afwisselen is ook wel eens leuk.

Origineel/OEM is niet altijd beter; er zijn ook heel wat bedrijfjes die om die reden bestaan :slight_smile:

2 likes

Erg mooi. Toen hij uitkwam had ik er niet zoveel mee. Maar ik vind hem steeds mooier. Als Genta ontwerp vind ik hem mooier dan de APRO. Ze moeten ook eigenlijk naar je toekomen hè.:blush:

1 like