IWC only (Deel 1)

Mijn IWC ervaring begon met de Portugieser IW3714-01. Een graal horloge. Toch heb ik hem niet lang gehouden. de crème plaat met gouden accenten waren voor mij te klassiek. Ik vind het nog steeds een prachtig horloge om te zien. Misschien dat ik ooit er weer aanschaf maar dan met zwarte plaat.

.

Daarna kocht ik de Ingenieur IW3239-04. . 40mm breed en maar 10mm dik! Geïntegreerde stalen band. Gérald Genta design. Wat een gave lijnen. Het moest een witte zijn. Het licht speelt met de vele facetten van het horloge ieder keer weer anders. En wat een diepte op de plaat. Dit is een van de horloges en waarschijnlijk het enige waar ik iedere keer heel erg blij van word en ook nooit de neiging heb om hem in te ruilen voor iets anders.

.
De Pilot Chronograph IW3717-01 heb ik niet lang gehad. Reden was dat ik hem kon inruilen op een andere graal. En dat moest dan maar.




Post hier jouw (ex) IWC :slight_smile:

41 likes

Ik heb twee (moderne) IWC’s gehad. Momenteel geen.

11 likes

Die Ingenieur is echt prachtig!

Gr pieter

1 like

IIWC pilot Mark XVII automatic

Heerlijke klok!

2 likes

Op mn 50e verjaardag kreeg ik van ouders deze stalen 3536.
Was met mn zoon op de Rikketik en was meteen verliefd op de eenvoud en toch de luxe.
Samen met zijn opa heeft mn zoon deze weten te kopen.
Later van mn kinderen de officiele Velcro erbij gekregen! TOP!
Zeer, zeer, dierbaar horloge! Onvervangbaar.
Helaas is de lumedot verloren gegaan :frowning:
Binnenkort eens laten ‘maken’.

Sindsdien mn dagelijks horloge tenzij in speciale gevallen (Strandbezoek=casio gw m5600a-7 tijd)
Af en toe afgewisseld met iets anders maar 99% van de tijd, lees ik mn tijd af van mn IWC.

24 likes

:clap: Ik heb geen iwc om te posten maar toch effe mijn complimenten voor de foto’s

3 likes

super mooi horloge

altijd al een zwak voor deze gehad… Nooit in het echt gezien, zal best fors zijn met zijn 46mm.

7 likes

IWC een merk voor liefhebbers !
Heb er verschijnende gehad, op dit moment ff geen, maar de Ingenieur komt nog wel weer terug.

Ingenieur Mission Earth.

Ingenieur IW322701

15 likes

Heb nu geen IWC meer,heb de Mark16 gehad.
De Ingenieur is mijn favoriete IWC.

Dit was de mijne:
[URL=http://s1101.photobucket.com/user/trebz1/media/1328729170_BILD3079.jpg.html]

[/URL]

Prachtig apparaat, maar uiteindelijk vond ik hem echt te dik. 3239 wil ik nog graag eens proberen, maar eerst maar eens verhuizen.

7 likes

Heb deze, fijn horloge en momenteel zelfs mijn enige duiker in de “collectie”

[URL=http://s497.photobucket.com/user/Tobias-photos/media/002-2.jpg.html]

[/URL]

7 likes

Prachtig horloge met een nog mooier verhaal…

IWC is toch wel ‘mijn’ merk. Begonnen is het met de Portofino, die ik nog altijd heb.

Daarna volgde de Ingenieur 322701. Vond en vind ik een geweldig horloge. Moest uiteindelijk het veld ruimen omdat het gewicht mij teveel ging irriteren.

Mark XV, wat mij betreft de laatste echte Mark. De modellen daarna zijn toch een vooral een kleine Grosse Flieger, jammer wat mij betreft Zowel de klassieke als de Gadebusch gehad. Hebben inmiddels ook weer het veld geruimd.


8 likes

Momenteel een 3777, mn eerste automaat…

9 likes

Prachtige Ingénieur!

Nooit een IWC gehad maar wel een fan. Mijn favoriet uit Schaffhausen…

7 likes

True. De Mark XV vind ik ook echt de mooiste pilot

1 like

De enige IWC die ik ooit had. 18 rosé goud, relatief groot en het fantastische cal. 89 erin. Tijd naar gezocht, maar toen ik hem had begon hij me al gauw te vervelen.

5 likes

Ik heb een handwound IWC met moonphase. Krijgt de laatste tijd wat minder wristtime maar heeft een heerlijk uurwerk met een prachtige harde ‘tik’ :smile:
Leuk topic!