Blijft een mooi horloge, flink exemplaar, maar doe deze nooit meer weg. Post normaal niet 5 foto’s, maar vind het toch ook leuk eens de sluiting te laten zien. Die is nagenoeg non-existing, nauwelijks dikker dan de band. Ik werk veel met een pc, en dan is het toch prettig werken met je polsen op het bureau.
Schitterende Ingenieur, staat ook nog op mijn lijst
Zijn er HFleden met een vintage Ingenieur 666? Heb ze nog niet voorbij zien komen…
Echt heel mooi
Zowel een 666AD en 766 gehad; hier nog broederlijk samen in een doos. Beiden in 2019 uiteindelijk verkocht omdat ik ze te weinig droeg.
Onderstaand de Inge 766 in double/staal. Staat alweer 2 jaar te koop in Duitsland
Dit is trouwens een leuke document met Inge referentie info. Stamt nog uit de tijd dat het eigen IWC forum iets voorstelde…
IWC Ingenieur.pdf (2,6 MB)
Mooie verzameling iwc’s! Heb je die Portugieser ook nog? Heb ik nog niet eerder gezien hier.
Wat leuk ik heb ook een ingenieur, ga de pdf eens op minn gemak bestuderen!
Bedankt voor de PDF! Wat een gave verzameling, ik vind de 666 een leuk model, heb er 1 gekocht en heb inmiddels veel gelezen op een paar goede websites. Prijzen zijn niet meer zo over de top als een paar jaar geleden gelukkig vandaar dat jouw ex nog te koop staat waarschijnlijk? Topverzameling, die 666AD met zwarte wijzerplaat is top maar dus weg. Gelukkig nog een paar super Mark XI’s en een vintage Aquatimer, wat een topverzameling! Had ik al ergens gezegd dat het een topverzameling is ?
Wow, 3303?
Ook mooi, maar Ik bedoelde z’n buurman rechts ik denk de 5001
Bijna goed: de IWC5000, uitgebracht in 2000. Hier in 2017 nog gezellig naast een broertje met zwarte wijzerplaat…
Nou er is in de tussentijd wel wat veranderd hoor…
In 2019 de focus van verzamelen gewijzigd van IWC en vintage Rolex naar veel meer de breedte in. Zeg maar referentie-horloges van diverse merken. Daarbij was ik eerlijk gezegd ook een beetje te bang geworden om al die sexy plexi horloges te dragen en om ze alleen maar uit een kluis halen om te bekijken vond ik ook niet erg praktisch. Meeste Rolex met plexiglas weg maar IWC Mk XI’s en IWC 5441 wel gehouden. Nat als bijvoorbeeld nog deze twee, een oude IWC 815 AD van mijn vader en de weliswaar veel te zware Inge 3227
Zo werd ook de Aquatimer 812AD ‘omgeruild’ voor een Patek Calatrava 5107J en gingen een aantal IWC’s naar de kinderen. Nu zelf nog een veel kleinere verzameling variërend van een AP 15300 tot een OMEGA Moonwatch (met hesalite, dat dan weer wel).
At the end heb ik nergens spijt van en het leuke is dat ik nu na al die jaren ook andere merken meer ben gaan waarderen.