IWC only (Deel 1)

en ook nog steeds hetzelfde :roll_eyes:

1 like

Dit een IW544101 uit 1993. (lim. edition 125 jaar IWC) Wel met een nieuwe wijzerplaat sinds een paar weken, die hadden ze nog toevallig in SH liggen. Helaas draag ik dit horloge te weinig maar ben er er te veel aan gehecht om het weg te doen. Zelfs nog een paar NOS IWC/Fournet banden voor liggen…zeg maar uit de tijd dat er nog echt mooi gemaakte banden op een IWC zaten… :wink:

De FA Jones IW5442 heeft trouwens wél een emaille wijzerplaat, beetje raar ding eigenlijk…zo niet spuuglelijk. Was ook nooit een echte hardloper.

Eigenlijk een IWC met ‘magische’ uitstraling. Komt door de AR coating die het een blauwe waas geeft. In 2005 was er een IWC Collectors Forum bijeenkomst in Schaffhausen en daar werd een speciale editie uitgegeven.

Foto’s van een van de kinderen die hem ook met trots draagt.

16 likes

Geweldige collectie :ok_hand:

Ja de 3536 is ook van mijn favorieten, heb hem vroeger in staal en titanium gehad. Enige nadeel vind ik dat ze geen in huis uurwerk hebben net als de PD Ocean 2000.

Het AMG boek ken ik niet trouwens, eens kijken of ik die kan vinden.

1 like

#spam. Wel een mooi afgewerkte Valjoux7750.

6 likes

Leuk hoor meneer het typetje. Goed bezig.

4 likes

Hoe is het inmiddels met je instaaccount? Inmiddels al richting de 20k?

Wat was de naam ook alweer?

Gewoon even lekker paar dagen van mijn horloges genoten. Sorry als het wat veel foto’s waren, maar doorscrollen is ook altijd nog een optie.

Nee nog niet. Over paar weken waarschijnlijk 14k. Eind van het jaar hopelijk 20k.
The Watch Brigade :sunglasses::+1:

1 like

Ralph,
Wat is er aan de hand, een “Rutte-tje”?
Ofwel last van verlies van het korte termijn geheugen?
Over de laatste paar dagen post je diverse foto’s in meerdere posts
Jij was toch degene die “less is more” adviseert?
Practice what you preach
IWC Petite Price is overigens een mooi horloge

5 likes

Eens met bovenstaande. Doe maar iets rustiger aan Ralph. Per dag een hele serie van dezelfde foto’s draagt niet echt bij aan dit topic. Je ziet zelf dat er ook niet meer op gereageerd wordt, dat is al een signaal :wink: Het is een beetje als de uitdrukking “Kinderen die vragen, worden overgeslagen” :stuck_out_tongue_winking_eye:

Blijft trouwens een mooi horloge :ok_hand:

12 likes

Wauw!!!

EINDELIJK!!!

O man. En op staal :ok_hand:t5:

Nooit trekker overgehaald door de 46mm.
Ik ga m passen.

1 like

Zo vaak gepast, getwijfeld, nee te groot, jamaar ja zo mooi, nee niet doen, chrono dan maar.

Dit zou m kunnen worden!

43 nog steeds groot maar tis dan ook n Big Pilot he

Dag al geslaagd voor me, wat een cleane dial.

1 like

9,9k op staal

1 like

Juist, tis IWC :+1:t4:

1 like

Mail al deur uit om te passen. Maar ik ben op mn retour qua formaat.

Sowieso een goeie zet v IWC.

Nog steeds big maar toch veel polsjes bij die m kunnen hebben

De drukke chrono’s kunnen me niet bekoren.
En v d typische valjoux lay out met positionering subdials op 12-9-6 en datum nr binnen knap ik af, ook al ist nu inhouse.

1 like

:heart_eyes:

Zelfs witte gelakte plaat kon t niet verhullen…
Pfff 42 al groot als ik t zo terug zie

3 likes