IWC only (Deel 1)

Die double chrono is zo cool, jammer dat die modellen allemaal zo groot zijn.

1 like

En om deze week af te sluiten, de Portuguese voor pasen :smiley:

16 likes

3 likes

Even gemist. Maar alsnog van harte proficiat. De mooiste pilot van iwc :ok_hand::ok_hand:

op de 3705 na😁

Wist je dat deze ook excl. voor Italië is gemaakt ? (In 2003 gekocht bij het toenmalige horlogeplatform in Den Haag)

9 likes

Nee, dus dank :+1: ik wist dat het een kleine productie was maar niet dat het alleen voor Italië was!

Slecht op de foto te zien maar inclusief geblauwdesecondewijzer

Bijna 2,5 ons

19 likes

Prachtig!

Heel gaaf, heb er een paar keer een om gehad maar blijf hem te zwaar vinden. Ik houd het het bij de AMG versie in titanium…

Hij is inderdaad zwaar zo niet te zwaar maar heeft wat mij betreft de mooiste stalen band die IWC ooit gemaakt heeft

De band is goed, net als die van de oude GST lijn. Vind vooral de wijzerplaat mooier dan bij mijn AMG versie maar ben toch voor het comfort van titanium gegaan.

Goh, nog wat foto’s.

Morgen is het weekend weer voorbij :pray:

4 likes

vooruit dan, omdat het Pasen is :hatching_chick: :hatching_chick:

19 likes

Die enamel portugieser blijft toch een prachtstuk! :heart_eyes:

Daar is een mooi boek van, hard cover 2005.

NB Ben niet zo van Benz dus toen de AMG lijn kwam ben ik ‘even’ weg gegaan. Net als bij de GST Jan Ulrich en Portugieser Chronograph Boris Becker. (niet echt goed afgelopen met deze personen)

Titanium is overigens top; zie ook de Aquatimer IW3536

3 likes

en ook nog steeds hetzelfde :roll_eyes:

1 like

Dit een IW544101 uit 1993. (lim. edition 125 jaar IWC) Wel met een nieuwe wijzerplaat sinds een paar weken, die hadden ze nog toevallig in SH liggen. Helaas draag ik dit horloge te weinig maar ben er er te veel aan gehecht om het weg te doen. Zelfs nog een paar NOS IWC/Fournet banden voor liggen…zeg maar uit de tijd dat er nog echt mooi gemaakte banden op een IWC zaten… :wink:

De FA Jones IW5442 heeft trouwens wél een emaille wijzerplaat, beetje raar ding eigenlijk…zo niet spuuglelijk. Was ook nooit een echte hardloper.

Eigenlijk een IWC met ‘magische’ uitstraling. Komt door de AR coating die het een blauwe waas geeft. In 2005 was er een IWC Collectors Forum bijeenkomst in Schaffhausen en daar werd een speciale editie uitgegeven.

Foto’s van een van de kinderen die hem ook met trots draagt.

16 likes

Geweldige collectie :ok_hand: