IWC only (Deel 1)

Zelfs witte gelakte plaat kon t niet verhullen…
Pfff 42 al groot als ik t zo terug zie

3 likes

Maar blijft een pilot watch. Mag best wat body hebben :ok_hand:t3:

Korte lugs he.

Ik gok dat BP 43 cleane dial een winnaar wordt

2 likes

En de BP43 heeft de 82100 (een doorontwikkeling van de 80110) als uurwerk, een mooi robuust manufactuur uurwerk. Dat is waarom ik mijn 2 IWC chrono’s verkocht heb, die eeuwige 7750 upgrade van IWC…

1 like

Yess, een 41 mm pilot met blauwe plaat :slight_smile: :grinning:

De laatste mooie inge die IWC gemaakt heeft. Alle versies erna (en sommige daarvoor) zijn niet zo mooi als deze. Lang geleden bijna een gekocht, maar uiteindelijk vanwege het formaat niet gedaan.

Schitterend!:heart_eyes:

2 likes

Helemaal mee eens. Er is ook een 40mm uitvoering van deze met hetzelfde 80110 uurwerk. Was wel een hele kleine oplage, moet even zoeken of ik de referentie terug kan vinden.

Edit - het was de 3229 die ik bedoelde maar die had een sellita uurwerk en niet meer het manufactuur uurwerk en was ook verder afgeweken van het GG design met grote kroonflanken…

Klopt, dat weet ik, maar die heeft de verkeerde wijzerplaat.

Wat zal de nieuwe Big Pilot 43mm in lug to lug doen? Iemand een idee?

Yes!

52 mm lug to lug.

21 mm voor de banden.

3 likes

Is deze ook nieuw? Ik kwam deze toevallig tegen op de site van IWC en heb deze nog niet eerder gezien.

8 likes


Gister mogen passen. Schitterend horloge!

20 likes

Prachtig!

Effe weer helemaal in m’n SAS.
Dit topic van voor naar achter aan het bekijken…
Komt ook omdat ik me realiseer dat mijn leven niet compleet is zonder Ingenieur…

( Jahaaaaa, ik BEN de dramaqueen van de familie)

Nou , nu dan even mijn Aquatimer, voor enige verstrooiing…

En de Ingenieur moet nog effe wachten.
Welke?
Deze…


Of de witte, of…

Fijne dag allemaal

10 likes

De Ingenieur is top, een van de mooiste lijnen van IWC, ook gezien de historie en goedkoop in vergelijking met de enige concurrent (Milgauss) maar zeker niet minder in performance of looks.

Ik zou in ieder geval eentje kiezen met een manufactuur uurwerk, bijvoorbeeld de 3227 met een 80110 uurwerk. Heb inmiddels drie varianten van de Ingenieur…

De oerversie, de 666 is net terug van een service maar ziet er nog net zo uit als voor de service en dat was ook precies de bedoeling, geen nieuwe wijzerplaat, niet gepolijst etc. Daarom naar een IWC gecertificeerde horlogemaker gebracht ipv naar de AD wat ik met mijn moderne IWC’s doe…

5 likes

hier is tie dan

3 likes

Wat een byzondere en mooie klok Erik!
En ik heb al een vermoeden waar jij deze hebt laten service.
Ik ken hem als aimabele vakman en ik weet dat jij dezelfde kerel bedoelt als ik als ik je laat weten dat deze man in Tilligte woont.
Right?

Heel mooi, nog steeds in mijn ogen het mooiste model van IWC. Helaas te groot voor mij. Wel een aantal keren gepast, zowel de oude als deze nieuwere.

Haaaaah Mohammed, mooi issie, want IWC, maar dit is zo’n dikkerd. En dat is ook de reden dat ik zou gaan voor de eenvoudiger uitvoering met gemodificeerd ETA.
klinkt raar misschien, ETa is voor mij de dealmaker ipv breker

Extra info die hier wel bekend zal zijn…toch?