IWC only (Deel 1)

Ik ben me aan het oriënteren op mijn eerste IWC en dan bij voorkeur een Mark xviii. De petit Prince heeft mijn voorkeur, maar de zwarte met z’n geborstelde kast en wijzers heeft zeker ook iets…

Ik zie dat er hier best wel veel van eigenaar zijn gewisseld, met name de petit Prince. Viel ie tegen? Of ouderwetse flipperdrang?

1 like

Gewoon ff 2 weekjes geduld hebben. Komt een mooie aan😂

2 likes

Toevallig vorige week om de pols gehad. Heel mooi maar draagt mij misschien toch wat te groot.

10 likes

:joy: JA, vergeleken met zo’n 36mm DJ die je nu hebt … je Speedy nu btw ook niet te groot dan?

1 like

Bij mij de flipperdrang (de kleine prins gehad), maar overweeg om hem komend jaar weer in de collectie te nemen :see_no_evil:

De witte laatst ook “gepast”, voelde minder klassiek en modern aan.

13 likes

@Erik11 Hier een oud plaatje. Ex van @Svennos. Dan zie je dat de petit prince nog best fors draagt.

12 likes

Hier was flipperdrang ook de boosdoener :see_no_evil:
Ik moet zeggen dat het één van mijn mooiste en meest prettig dragende ex’en is…
Als enige nadeel de geringe WR op papier.
Heb de Prins van @Boetje later nog even mogen proberen op de originele stalen band en was weer direct verliefd. Ik sluit dus ook niet uit dat de Prins hier ooit nog eens terug komt… prachtig is ie

5 likes

Mooie maat😍

1 like

Maat vertekent snel, en zegt dus inderdaad niet zo heel veel, hieronder 36 vs 38mm

ps naar mate het later werd, werden ook de foto’s minder scherp :smirk:

2 likes

Prachtig! Maar ook wel reden om eens richting Vossen te gaan om eens te passen, geen kleintje

WR zou voor mij geen issue zijn, zou m sowieso op leer dragen en voor het water heb ik iets anders

1 like

Elke keer om de pols weer een genot om naar te kijken, prachtige sunburst en wat een genot als de 8 dagen op zijn en ik ‘even’ het horloge mag opwinden:slight_smile:

7 likes

Heb ik weleens gepast. Daar moet je hele flinke polsen voor hebben. Overigens is dat met bijna alle modellen van IWC het geval.

1 like

Te groot niet, wel groot :slight_smile:

1 like

Die wordt helemaal te groot met 43mm :slight_smile:

Kun jij makkelijk handelen! Kleiner dan de po😜

Ook een pilot chrono gehad, ondanks 43mm droeg die toch kleiner dan mn portugieser automaat v 42mm.

Het gaat om die bezel he. Vrijwel geen bij portugieser wat dus grote dial geeft en IWC dat idee van “groot”.

Zie bvb ook die eight days foto

Pocketwatches aan de pols he. Zie foto.
Retestrak vind ik.
En lichte kleuren maken m nog groter.
De blauwe die ik had was minder prominent.

Perceptie=Realiteit.

5 likes

Zo mooi deze! Proficiat!

Net binnen. Eerste indruk heel mooi.

29 likes

Mooie aanwinst!! :+1:

1 like