Hij zit nu opeens wel in dezelfde prijsklasse als bv een OP39, want deze is maar €350 duurder en dat is met stalen band ipv nylon, maar als de hoge prijs het enige minpunt is, kan ik daar wel mee leven.
IWC is wel goed bezig. Ik verwacht dat de Mark 19 volgend jaar komt, en die kan nog wel eens de perfecte IWC Mark zijn.
Goed punt! En de banden van IWC zijn ook niet goedkoop. De laatste generatie was zo’n 1200 euro euro als je het los kocht. Maar dat zijn dan ook wel de beste banden uit dit prijssegment, waarbij je elke schakel zelf uit elkaar kan halen en ook micro adjustability in de sluiting door op de IWC knop aan buitenzijde te drukken. Dan hoef je het horloge niet af te doen en het zit meteen goed. Bij Rolex moet je het horloge afdoen en daarna hopen dat je de goede stand hebt gekozen.
Ik ben ook heel benieuwd wat er gaat volgen! De blauwe wijzerplaten van de Petit Prince zijn nog steeds de mooiste die ik tot op heden gezien heb. Maar ik had tot voor kort ook nog oogkleppen op
Ik ook mooie watch hoor. Zelfs die zandkleur van de Top Gun reeks ook echt gaaf. Ben echt blij met mijn prins maar tjoh kan mijn verlanglijstje weer aanvullen…
Gelukkig is de Spitfire chronograaf 41mm (waar de oude chronograaf 43mm was) en de driewijzer pilot 39mm, dus ik verwacht dat de Petit Prince en de Mark serie deze maten gaan volgen. Het gaat de goeie kant uit!
De kleinere maten en inhouse uurwerken met goeie datumpositie maken me echt wel warm voor een IWC in de toekomst De faux-patina en de kleurtjes van dit jaar zijn wat minder tijdloos, dus die laat ik maar passeren.
Hallo allen,
Ik ben me aan het orienteren op een IWC Pilot met een blauwe plaat maar zie door de bomen het bos niet helemaal meer.
Wat is volgens jullie de ultieme (betaalbare) Pilot van IWC? Voorkeur voor geen chrono en max 40 mm.
Qua uurwerk maakt het me niet te veel uit. Inhouse is niet per se een pré.
Thanks in advance!|
Betaalbaar is een groot woord, maar volgens mij is dit de IWC Mark XVIII Le Petit Prince, 40mm (wel lange lugs, dus draagt groot). Deze zouden onder de 3000 euro tweedehands of bij een grijze dealer wel te vinden moeten zijn.
Dank je. Onder de 3K is inderdaad betaalbaar (blijft veel geld, maar relatief dan).
Ik kwam deze een tijdje geleden tegen van een forumlid. Excuses, weet niet meer van wie deze was.
Dit is een petit prince als ik het goed zeg?
Klopt! Maar als je een paar jaar kan wachten, komt er waarschijnlijk een Mark 19 (?) le petit prince, die een inhouse uurwerk zal hebben en als ik de aankondiging van gisteren zie, 39mm dus net wat minder groot. Of en hoe snel ze onder 3k gaan zakken is natuurlijk maar de vraag.
Maar als je pols deze aankan, waarom niet. Prachtig stuk
Kap eens met die petit Prince… nu staat ie weer bovenaan m’n wishlist
Op zich heb ik een kleinere pols (17cm), en wist niet dat ze groot dragen. In dat geval zou een 39mm beter zijn denk ik.
Ik kan wel een jaartje wachten met aanschaf, maar jaren ga ik niet redden denk ik. Daar heb ik te weinig geduld voor ;).
Ik begrijp dat het nog niet bekend is wanneer de Mark 19 komt?
@Rolopalooza Wat is jouw polsomtrek? Op de foto lijkt de Mark 18 perfect te passen.
Gelukkig staat er niks te koop hier momenteel
Bij deze ook mijn ex-Petit Prince, voordat @Rolopalooza 'm overnam (zonder sneeuw ).
Ik denk dat IWC het mogelijk al volgend jaar gaat uitbrengen, omdat hun imago nu smet oploopt met de Sellita uurwerken. De gemiddelde koper zal er geen boodschap aan hebben, en zijn prima uurwerken, maar het blijft natuurlijk een kloon van de ETA uurwerken en dat blijf ik nog steeds heel goedkoop klinken.
Zou mooi kunnen worden met de nieuwe nummers en dezelfde layout als de spitfire 39 mm maar dan met de prachtige blauwe sunburst plaat.