IWC only (Deel 1)

De diameter is niet eens het grootste probleem, de lug to lug afstanden zijn gewoon té lang. De XVIII heeft bv echt hele lange lugs

Dat zou inderdaad IWC weer mee met zijn tijd maken, want behalve de diameters maken ze echt fantastische horloges (portugieser reeks in persoon is om van de smullen).

Incl mezelf :smiley:

Dat zal al net iets eerder zijn op Watches & Wonders (vroeger SIHH) van 25 tot 29 april 🥳 valt net voor Baselworld dit jaar!

14 likes

Het model met de power reserve is inderdaad groter. Die is 42.3mm

6 likes

De Portugieser chrono is idd al jaren 40,9 mm. De ‘echte’ kleine Portugieser was nog wat kleiner.

14 likes

Oef, die wil ik!

4 likes

Hij is zeker prachtig !

1 like

Schitterend

Fijnafstelling op de gesp?

1 like

12 likes

Nee, maar wel halve schakels.
Erg fijne band!:heart_eyes::+1:

De Porto Chrono heeft heel korte lugs en is prima draagbaar. De wijzerplaat is wel groot door de smalle bezel.

9 likes

Klopt maar die is mij persoonlijk iets te klassiek.

1 like

Een 39mm Chrono, zonder afgekapte cijfers uit het pre- Richemont tijdperk (dus pre millenium) met een 7750 die destijds (tot 2005) nog compleet door IWC in Schaffhausen werden gemodificeerd.
Wel jammer dat de tritium wijzers in 2012 bij een Revisie zijn vervangen door Luminova (Ik ben wel nog op zoek naar een setje Tritium wijzers, maar die zijn erg lastig te vinden).

18 likes

Voor mij denk ik de ideale maat, draag deze eigenlijk te vaak vergeleken met de rest maar alles klopt gewoon, zo nu en dan de leren zwarte kroko band erop en je bent helemaal klaar :slight_smile: En idd, jammer van de luminova nu, blij dat ik hem nog helemaal origineel heb:)…

10 likes

Volgende week is het opgelost, en zijn er (bij de wijzerplaat) passende wijzers gemonteerd. Hij ligt inmiddels bij de horlogemaker :grinning:

1 like

Via het forum gevonden of toevallig net elders? :slight_smile: het zal ‘m wel "af’ maken alleszins!

1 like

Nog altijd een van de mooiste Fliegers. Authentieker dan de huidige modellen. Schitterend.

2 likes

Via een gouden (of in dit geval tritium) tip van een mede forumlid :grinning::+1:t2:

3 likes

Plaatje in de zon.

20 likes