IWC only (Deel 2)

Ontzettend mooi. En een erg boeiend topic overigens. Naast de PP 3940 is dit wellicht de mooiste perpetual calender die ik ben tegengekomen!

1 like

geen zorgen, dit ding rijdt zelf…

26 likes

Eindelijk de titanium Ingenieur gezien! En die is echt zoveel mooier in het echt dan op welke foto ook. Het is niet vast te leggen hoe het licht speelt op de gepolijste elementen en wat een groot contrast dat is met het blasted titanium.

Maar voor mij is de ster toch wel de nieuwe rose gouden Portugieser. Zoooo mooi :smiling_face_with_three_hearts: En toch subtiel, de kleur valt weg op je huid en lijkt soms wel witgoud.

29 likes

Oef prachtige stukken!

Die ingenieur is heel mooi, ik vraag me alleen af hoe goed zo’n blasted titanium kast zich zal houden als het over draagsporen en krasjes gaat. Ik had hem daarom liever gewoon geborsteld gezien denk ik :blush:

2 likes

Ja goed punt. Ik heb alleen maar gepolijste of geborstelde horloges, dus ik ben ook wel nieuwsgierig hoe zo’n blasted kast en band er na een paar jaar uit ziet en of dat een beetje te herstellen is.

1 like

Wat een pracht! Is dat ref. 866 AD (of is ie daar op gebaseerd)?

Ik ga liever voor deze wit/zilver en nog steeds geïnteresseerd echter listprijs betalen is een no go…
.Zie ze inmiddels voor veel minder gaan dus….

17 likes

Dit is ook een prachtige uitvoering! :ok_hand:t3:

1 like

Bedankt! Het is de 3233 uit de IWC vintage collection die in 2008 gelanceerd werd en is gebaseerd op de 666AD maar dan een flink stuk groter met 42,5mm ipv de 36,5 van het origineel. Mijn avatar is een 666A die ik ook in de collectie heb.

1 like

Ik heb gisteren de Mark XX met de zilveren wijzerplaat kunnen passen, wat een prachtig horloge.

Ik heb zelf de Spitfire chronograph en was eigenlijk op zoek naar een Portugieser maar de Mark XX heeft me aan het twijfelen gebracht. Vooral de band is echt fantastisch.

20 likes

De bracelet staat goed op de XX. Vind zelf een bracelet niet zo mooi op een Portugieser.
Ik wens je veel keuze-wijsheid.

1 like

Ja de mark xx staat bij mij ook op het lijstje, alleen ga ik hem niet bij de AD kopen. Hopelijk ga ik hem hier in het blauw vinden.

Heb deze toevallig gisteren ook gepast. Boven verwachting eigenlijk, maar de bracelet is niet mijn smaak qua ontwerp. Wat vind je fantastisch aan de bracelet?

1 like

Heb laatst ook de XX gepast met blauwe en groene plaat. Prachtig horloge, maar voor mij deed de bracelet het ook niet. Ik miste wat tapering, die juist op de leren band wel aanwezig is.

1 like

Heb mn Aquatimer al lang niet omgehad.
Had ik niet verwacht.

9 likes

Hij valt goed om mijn pols en ik vind de kleine schakels en de afwerking heel mooi. De geborstelde schakels hebben nog net een klein gepolijst randje wat een mooi detail is en past bij de afwerking van de horloge kast. Ik vind het gebrek aan tapering ook een pluspunt, zo heb je een mooie en robuuste band.

2 likes

Ik twijfel toch wel of ik deze moet laten gaan.

19 likes

Wat komt ervoor terug :sweat_smile: dan kunnen we kijken of het de moeite waard is :rofl::rofl:

Nou ja, ik heb erg veel chronografen op het moment. En ik draag sportieve horloges het liefst op staal.

Ik vind deze wel aantrekkelijk:

14 likes

Deze is zeker ook erg mooi al blijf ik de rivets niet mijn ding vinden :sweat_smile:

Staal onvergelijkbaar met leder/stof maar ik begrijp je met jouw collectie.

1 like