IWC 3706-23 Spitfire!
Zou wel grappig zijn… een Ferrari rode ceramic Pilot.
Vraagje aan alle IWC liefhebbers: Mijn Big Pilot doet raar. Als ik m niet draag loopt ie na een nacht een half uur achter. Zodra ik m weer draag loopt ie weer goed.
Nu zal ie ook wel toe zijn aan een servicebeurt. Ik ga er niet aan ontkomen.
Wie kunnen jullie mij aanraden als horlogemaker? Of moet ie terug naar IWC? Steltman in Den Haag wordt aangegeven als shop door IWC zelf. Is dat een optie?
Ik woon in de Randstad.
You’re too kind. Maar ik zou eerder Horloge24 (André) aanraden. Die heeft alle specifieke kennis en kan aan alle onderdelen komen. Het gaat wel wat meer kosten dan via mij - maar het komt dan zeker goed en hij zal je geen poot uitdraaien. Even een PB met een @ er voor en aan hem voorleggen. Is een van de meest actieve pro horlogemakers op het forum. Gecertificeerd voor IWC is het belangrijkste hier.
André zit niet in de buurt, tegen de Duitse grens. Maar dan deal je met de man zelf. Is die paar tientjes benzine/stroom gewoon waard. Als je die klatser (@John) kon kopen, beter om de beste mensen er aan te zetten als het nodig is. Ik werk super zorgvuldig maar weet mijn beperkingen; en werk alleen daar binnen.
Met deze ben ik echt lang bezig geweest; en (er zijn IWC’s met hetzelfde uurwerk) ben heel blij dat uiteindelijk alles goed ging en gaat. Maar deze was op het randje van mijn kennis/kunde. Uurwerk was goddank top - alarm-piëzo-element in deksel vervangen - start/stop pusher beter gangbaar gemaakt - gebarsten glas vervangen door een saffier Sternkreuz - uiteraard nieuwe MuRata batterij
Ik ga Andre een bericht sturen. Bedankt.
Precies wat @PeterLC zegt. Ik heb mijn Big Pilot in 2022 bij André @Horloge24 de full service laten geven. Hij is officieel IWC Servicecenter, dus je hebt de volle IWC service met twee jaar garantie erbij. Daarnaast is het een aardige communicatieve vent en dat maakt de ervaring top! Zeer aan te raden! Ik kreeg mijn Big Pilot uit 2008 in bijna nieuwstaat terug!
Helemaal eens, Andre is top!