Ik vindt de Mark serie op leer of anders echt mooier. Een van de weinige horloges die ik op staal minder vindt.
Deze gaat er nu uit, dacht dat ie altijd zou blijven, maar na een paar jaar komt ie toch steeds minder uit de doos. De laatste foto was ook de eerste foto die ik op het forum plaatste, mooie afsluiter. Doe er een aantal horloges uit en wil wat nieuws. Wat ik vooral ga missen is het goedzetten van de tijd, dat gaat met precisie, maar wel in één omwenteling de tijd drie uur doordraaien. Fantastisch. Na 20 horloges is de conclusie dat geen enkel horloge op dat punt zo goed aanvoelt. En de 7 dagen power reserve, dat is toch wel mooi. Ik wil in de toekomst ook nog eens de big pilot en de portugieser 7 days proberen.
Prachtig horloge! Iemand enig idee of de Mark XX redelijk leverbaar is (versie met stalen band)?
Er ligt een zwarte op leer bij S&C in Utrecht
Leer was geen enkel probleem (2 maanden terug). Die was zo binnen. De AD verbaasde zich toen ook dat ze zo goed leverbaar waren.
Ben nog wel in de markt voor de metalen band. Misschien maar eens heel voorzichtig informeren wat die (los) moet gaan kosten (ben al bang voor het antwoord).
Leer is toch veel mooier voor een Mark.
Uiterlijk vind ik de nieuwe helemaal geen upgrade en al zeker niet wanneer het over de blauwe versie gaat. De wijzerplaat heeft een andere kleur blauw en het horloge is meer shiny/dress dan voorheen. Begrijp ook niet waarom er gezegd wordt dat de datumpositie opgelost is, ze hebben gewoon de marker wat langer gemaakt…
Mark XVIII en XX naast elkaar:
De groene XX vind ik wel leuk, maar dan vooral omdat het een nieuw kleurtje is
Ik denk dat 99% van de bevolking de upgrade niet zal spotten
Leren band is ook erg fijn, heb hem hier gehaald in croco maar zou denk ik nu voor gewoon leer gaan…
Klopt, had meer betrekking op het uurwerk.
Denk dat 99% van de bevolking IWC niet eens kent
In-house is een rekbaar begrip, de 32111 wordt namelijk gemaakt door ValFleurier en wordt ook door Cartier, Baume & Mercier en Panerai gebruikt.
Waarom dit een upgrade zou zijn ten opzichte van het Sellita binnenwerk is mij onduidelijk.
Al kan ik wel appreciëren dat de power reserve significant verbeterde met het nieuwe uurwerk.
Tja inhouse kan je inderdaad een eindeloze discussie over voeren (als je daar behoefte aan hebt), maar de power reserve is wat mij betreft wel een echte upgrade. Desalniettemin ben ik gewoon blij met mijn Mark XVlll en niet van plan om voor de XX te gaan.
En de cijfers verder naar binnen geplaatst, zorgt wel voor wat meer balans.
Genoeg balans om hem weer op mijn wensenlijstje te zetten
Haha ik vind stalen band ook wel erg mooi staan