Plaatje voor de sfeer.
Toen ik destijds mijn Pilot kocht heb ik een raad gekregen van een andere site, als je hem koopt koop hem dan gelijk op een stalen band, dan doet het maar één keer pijn. Later ga je dat geldt er niet meer voor neerleggen.
Inderdaad een goed advies, dat doe ik nu ook als ik de keus heb.
Toen ik mijn Portugieser kocht was de stalen band nog niet geïntroduceerd. Ik heb laatst geïnformeerd bij de boutique hoeveel de stalen band zou kosten. Meer dan 1500 euro. Dat vind ik te veel, dus dat ga ik niet doen.
Pilot op stalen band 🫣
Ik blijf het echt een schitterend horloge vinden, die (zwarte) Ingenieur. Toen die net uitkwam, werd hij online geloofd voor het design en afwerking, alleen de prijs werd afgekraakt. Nu lees en hoor ik her en der dat de afwerking van vnl de bracelet niet bijzonder is en daarom zou de prijs nog meer van de zot zijn. “Enkel de echte fanatici en de idioten met geld zullen hem kopen.”
Ik vind de prijs jammer, tot 9k had ik hem vermoedelijk al aanbetaald. Maar het horloge blijft liefde op het eerste gezicht hier, dus ik ga hem sowieso passen en dan zien we wel. Is het echt gekkenwerk om de nieuwe Ingenieur te kopen? Of is heel deze liefhebberij gewoon gekkenwerk?
Ik vind mijn Pilot Chronograaf erg mooi op staal, maar zou het zo geen Pilot meer willen noemen. Gelukkig heb ik ook een bruine lederen band.
Een Portugieser op staal kan echter echt niet.
Wees gerust, de prijs is de beperkende factor.
Zat ik ook nog over na te denken. Mooi horloge is het maar is die ook bijzonder?
Voor 13k (of minder) koop je ook binnen een paar klikken een stalen (sport) Rolex naar keuze bij de GD naar keuze.
IWC is een mooi merk en ik draag mijn Spitfire chrono ook elke dag met veel plezier. Maar die was wel 65% goedkoper dan de nieuwe Ingenieur.
Niet omdat Rolex heilig is. Alles behalve dat. Maar voor 13k kun je zoveel leuke/mooie horloges kopen.
Ik ben bang dat de prijs gewoon de grootste concurrent is van de Ingenieur.
Het is geen AP/VC en zelfs geen GP alternatief.
6 a 7 k is al gewoon een hele flinke prijs voor een model die eigenlijk altijd al een schaduwrol heeft gespeeld in horloge land.
FTFY
…en daar had ik m zeker voor besteld.
Nu lonkt de Straum Jan Mayen voor héél véél minder eurootjes…
Helemaal akkoord. Ik heb nog een paar hele mooie Grand Seiko’s op mijn wishlist die ik beide zou kunnen kopen en ik houd zelfs nog geld over. Dat zet een mens wel aan het denken
Auw! De vinger op de zere plek…
(volgens m’n vrouw)
Prachtig!