IWC only (Deel 2)

Klopt inderdaad!

Dacht zal hier ook eens meedoen

13 likes

Ik was al even opzoek naar de OEM stalen band voor de MarkXVIII. En toen kwam ik deze foto tegen op het internet.

:star_struck:

En geheel toevallig stuitte ik zo op de Mesh band voor de Portofino. Een mesh band hoort natuurlijk niet op een Flieger maar als het op een duiker kan dan kan het ook op een Flieger.:nerd_face:

Ik vind het wel gaaf staan en het draagcomfort is ongeëvenaard. Wat een kwaliteit!:blush:

Een NA dus;

25 likes

Eindelijk om de pols dus eerste Flieger Friday mochten we niet missen.

32 likes

Thanks!

Prachtig :ok_hand:

Welk model is dit?

1 like

Het is de IW389101.

Heb in maart nog getwijfeld tussen deze nieuwe en je ceratanium Top Gun, hebben toen nog een paar keer heen en weer gemaild.

1 like

Iemand al een weten te scoren ? Hij wel mooi hoor :sunglasses:

18 likes

Ja dat weet ik nog :innocent:

Prachtig horloge :+1::+1:

Geniet ervan :smiley:

1 like

Mijn eerste post hier :smiley:

30 likes

Een koopje van 125k :smile:

Maar ziet er wel cool uit!

4 likes

17 likes

Klasse ding !

1 like

Prachtig en tijdloos model.

1 like

4 likes

Belachelijke prijs maar inderdaad wel een heel cool ding…

2 likes

Overigens - voor wat betreft die IWC Big Pilot’s watch Tourbillon Markus Bühler vind ik wel dat de volgende reactie op FB de spijker op de kop slaat:

Eine Turbinenschaufel/Jet Fan auf einer klassischen Fliegeruhr mit Designgenen aus den frühen 1940er Jahren abzubilden, tut ungefähr genauso weh, wie einen Elektrosportwagen mit einem Holzlenkrad aus einem Austin Healey zu bestücken. Sinnfreier Murks für viel Geld. Superpeinlich…

Waarom inderdaad geen klassieke propellor…? Dat was ook een van mijn eerste gedachten (alhoewel ik het wel een heel gaaf horloge vindt (dat helaas onbereikbaar is voor mij en voor nagenoeg elke andere sterveling ;-)))

Goedemorgen allemaal,

Na een poosje meelezen is het nu zover dat ik hier ook wil posten, klinkt gek, maar het zal in deze post allemaal duidelijk worden.

Vorig jaar zomer heb ik een IWC Ingenieur 3239 gekocht, in de eerste plaats omdat ik het een geweldig mooi horloge vind, met een mooie geschiedenis (de huidige generatie was toen nog niet in zicht).

Afgelopen zomer ben ik het horloge gaan dragen, daarmee komt de tweede reden om de hoek kijken: in de afgelopen jaren heb ik in deeltijd, naast mijn baan, een opleiding tot werktuigkundig ingenieur gevolgd. Die opleiding heb ik deze zomer afgerond en ik vond het gepast daarna pas het horloge te dragen. (en ja, ik heb ook mijn Padi voor bij de Submariner :wink:)

Eerst maar eens wat plaatjes:

Nu heb ik een vraagje waar jullie mogelijk het antwoord op hebben: hoe zit nu precies de constructie van de bezel, middenkast en deksel in elkaar? Zit de bezel nu toch geschroefd of geperst? Misschien heeft iemand een ‘exploded view’ uit een handboek?
Ik heb namelijk wel een foto van de binnenkant van het horloge toen het bij Relleb onder de loep ging (zie onder). Daar zie ik ook weer gaatjes (misschien voor tooling?) maar ik kan van het geheel niet al te veel chocolade maken.

Vast bedankt voor jullie hulp!

Chiel

15 likes

Ik kan je helaas niet aan de tekeningen helpen, maar wel complimenteren met jeprachtige ingenieur - en gefeliciteerd met je diploma!

1 like

Volgens mij zijn er verschillende versies dus afhankelijk van je model @mhoutman heeft in ieder geval ervaring met de niet uitgelijnde bezel…

1 like