Heb jouw 2000 om mijn pols gehad toen ik bij jou was.
Ontzettend gaaf horloge met deze byzondere band.
Foto doet te weinig recht maar daar kan de fotograaf niets aan doen…dit is nu eenmaal zo’n horloge dat je moet vastpakken en voelen.
Toolwatch non plus ultra.
0% gimmick, 100% dedicated engineering.
Het glas bijvoorbeeld, is 4 mm dik.
Michiel, correct me if i’m wrong
Afzender aquatimerfanHalle
iwc, en de 36mm pilot in het bijzonder, kwam op mijn netvlies toen jij hem een paar jaar terug
de 1e keer had en hier showde. ![]()
Zie mijn bovenstaande foto’s. ![]()
De velcro band was een accessoire wat er helaas niet standaard bij zat zoals bijvoorbeeld wel bij de Ocean 2000 en natuurlijk de BUND.
Onderstaand twee pagina’s uit de Workbook 2003 2004
Om helemaal volledig te zijn, kwam er later nog een 3536 met witte wijzerplaat en uitsluitend in het staal. Zelf vind ik dat een minder geslaagde uitvoering.
De 3536 met rubberen band van de 3538 is wel een aanrader. Ik heb er zelfs nog een gezandstraalde IWC voorsluiting bij die de kleur van titanium goed benaderd.
Hiermee hebben de oudere IIWC s die goed betaalbaar zijn weer eens even wat aandacht gekregen😊
Precies wat ik zeg. Hij was destijds wel leverbaar. Je ziet ze nog wel eens aangeboden worden, maar de huidige prijzen zijn niet meer in verhouding (vind ik)
Hier nog even een foto uit de folder incl NL prijslijst uit 2003 voor de geïnteresseerden.
De stalen versie heb ik zelf ook in bezit gehad. Erg mooi. Ik vond hem persoonlijk te dik dragen, en heb hem (via het forum) weer van de hand gedaan.
Prachtig ![]()
Geweldig! Gefeliciteerd met deze aanwinst! Stickers eraf peuteren en genieten maar! ![]()
Poeh
lekker hoor. Gefeliciteerd met de Ingenieur en geniet ervan.
Gefeliciteerd!
Waanzinnig mooi
Ze lijken wel op elkaar hèh
Dat blijven de mooiste ![]()
Kleine verschillen inderdaad.
Mooie keuze ![]()
![]()
Als je de kwaliteit van IWC uit die periode vergelijkt met dat van andere toen… alleen de band al, massief, toen al uitgevoerd met het simpele banden verstel systeem, prachtig afgewerkt… was voor mij met de GST chrono een simpele keuze indertijd naast de Speedmaster en een Rolex, was toen zeker een paar levels beter overall. Nu regelmatig lager gewaardeerd dan waar ze eigenlijk zouden moeten staan in mijn beleving… ik ben nog steeds heel blij ermee.
En geheel terecht dat je er blij mee bent ![]()
Deze GST Chrono 3707 heb ik in staal (in 2004 nieuw gekocht) en (onlangs) in titanium gehad. Zeer mooie en goede horloges. De banden zijn perfect, maar doordat er 0 rek of zijwaartse beweging in zit, niet de meest comfortabele. Ook een fijnverstelling ontbreekt, al kun je wel wat spelen met de aanwezige grotere link.
De Rolex oyster rammelbanden uit die periode zijn verre van perfect, maar dragen wel vele malen comfortabeler.
Het 7922 uurwerk met als basis een 7750 werd destijds geheel gemodificeerd en opgebouwd door IWC zelf, en was zeer nauwkeurig, maar het blijft natuurlijk wel een 7750, waaraan ook nadelen kleven, zoals de dikte, en de layout van de wijzerplaat, die je in talloze goedkopere horloges met een 7750 aantreft, en hem dus een stuk minder exclusief laat ogen.
Het blijft zeker een fantastisch horloge, en ik blijf ook altijd een groot IWC liefhebber (en bezitter), maar om ze een klasse hoger in te schalen dan een vergelijkbare Rolex gaat mij te ver. Zou ook niet eerlijk zijn gezien het verschil in waarde.
Dat de IWC’s uit die tijd, en nog zonder de invloed van Richemont, ondergewaardeerd zijn is een feit.
Voor de prijs die je er tegenwoordig voor betaald krijg je extreem veel waar voor je geld. Veel meer dan dat je bij een Rolex uit die periode krijgt, dus zeker als gebruikt horloge is de prijs/ kwaliteit verhouding zeker een klasse beter.