IWC only (Deel 3)

Voor m’n Portugieser recent ook de juiste doos gevonden, in goede staat.
Erg blij mee.

12 likes

Ook een mooie!

Nieuw in de stal, blij mee, nu kijken voor hoe lang😂

24 likes

19 likes

Sjiek modelletje Frank​:ok_hand::ok_hand:

1 like

17 likes

De zon doet gekke dingen met een wijzerplaat…

Maar meestal ziet die er gewoon zo uit :blush:

Wat een topper!

30 likes

vanuit elke hoek schitterend.
Check

18 likes

31 likes

Titanium

28 likes

22 likes

Ben me aan het oriënteren op een Mark XVI op bracelet.
Op zich spreekt deze mij aan, omdat het datumveld zwart is en om de iets kleinere L2L maat. Op zich vind ik de missende 3, 6, 9 en 12 prima omdat op de andere Mark versies standaard de 3 en de 12 al missen.
Het uurwerk is niet in-house begrijp ik?
Hoe is de bracelet?
Waar moet ik op letten?
Zowel technisch als esthetisch mag je je mening geven. Hemel hem op of kraak hem af.
De mening van ex-eigenaren van de Mark XVI tellen zwaarder mee. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ooit een rosegouden en een stalen gehad. Toen ik deze bij een vriend van mij zag, vond ik m toch wel heel erg gaaf. Door de vorm van de caseback wat dunner dan de stalen en wat minder ‘in your face’. Blijft nog steeds een horloge van 46mm maar dat terzijde.

Originele band vind ik maar matig, dus zwarte rubber/stoffen band gekocht. Toen ik deze band van de Mojave tegenkwam werd ik ook wel erg enthousiast dus ook gekocht.

Echt fan van dit horloge!

26 likes

Vooral door de ontbrekende 6, 9 &12 vind ik de balans op de plaat zoek. Mark XVI en XVII zijn om die reden de minst geslaagde Mark series wmb. Ik zou voor een XV gaan, die je op zowel beads of rice of brick bracelet kunt vinden. En die BoR bracelet is echt heel fijn. En met tritium natuurlijk. XVIII als je liever een zwart datumveld wilt. Ik vind de L2L daarvan erg meevallen om de pols (ex. eigenaar van Mark XII en XVIII :wink: ). Mark XII is wel weer meer vintage, kleiner ook met 36mm.

Niet in-house uurwerk vind ik niet per se belangrijk. Je ziet m toch niet. En is over het algemeen beter te servicen.

My 2 cents. Doen we lekker helemaal niets mee :v:

Staat een mooie bij Eon Watches btw.

1 like

Jawel. Wordt gewaardeerd.

Maar je kan ook de andere kant op redeneren dat het juist balans brengt. Tenminste, ik snap je wel maar ik kan het ook precies andersom zien.

De Mark XV heeft een wit datumveld en niet de karakteristieke Mark wijzers. Vooral die wijzers vind ik belangrijk.

Ben me heel ruim aan het oriënteren hoor, ga niet snel iets aanschaffen. De XVIII vind ik ook mooi. (wel een l2l van ruim 50mm)

1 like

Ik zie het idd :+1: Hoewel ik die stompe hour hand juist karakteristiek vind (van de Mark XI). Succes met de zoektocht!

1 like

Mijn mening telt niet:

ik heb de XVI bewust gekozen vanwege de 39mm en de kortere l2l. De band ben ik ook fan van. Alleen gebrushte onderdelen. Dat maakt bij mij de vrees op krassen een stuk minder. Perfecte daily dus :slight_smile: Ander punt waar ik nogal druk mee kan zijn is de positionering van de datum. Die staat vind ik perfect. Bij andere modellen staat deze (optisch?) iets meer naar binnen. Dat tast de balans wat aan.

Goed, ook een paar minpunten. Soms mis ik de extra cijfertjes, hoewel je ook weer een verhaal over de balans kunt houden daarover. Daarnaast vind ik een blauwe Mark ook gewoon heel vet.

Succes met afwegen! (Oud) kiekje voor de sfeer nog :slight_smile:

20 likes

27 likes

Jawel:

Ik was de haakjes om “ex-” vergeten.

Goede overwegingen pro en con voor de Mark XVI. Zelfde wat ik er al van dacht.

Is die blauw? Ik dacht dat de Mark XVI alleen in zwart was uitgebracht.

1 like

Was ik hier een knipoog bij vergeten :wink:

Helaas geen blauwe XVI. Da’s alleen bij de XVIII en XX (en de 36mm) volgens mij. Ook heel tof! Eigenlijk geen verkeerde keuzes. Scheelt misschien weer keuzestress :smiley:

1 like