IWC only (Deel 3)

Zijn de Doppels 3711 en 3713 ?

Ik zocht ook al een tijd naar een Pilot maar de 41 en 42mm kasten vielen met net te groot, waar ik dat met de Portugiesers prima vond :man_shrugging:.
Dus het is 39mm geworden, die juist wat groter oogt, een mooie 3706 met tritium plaat en wijzers, compleet met boekjes en doos. De staat is verbazingwekkend goed gebleven en het tritium mooi creme vergeeld. Ik had nog een Admiralty grey Zulu bandje liggen dat wat frisser staat dan de zwarte IWC band :smiley:

De Italiaanse dag aanduiding is een leuk detail omdat IWC voor Italië veel speciale edities heeft gemaakt. Ik heb hem ook uit Italië.

Hier is het grijs van het bandje beter van kleur, maar zwart of bruin kan ook prima.

De stalen band was me te prijzig. De doos is helaas al aan het schilferen, dus die ga ik nog vervangen door een beter exemplaar.

12 likes

Klopt de 3711 naast de 3713. De 3706 is ook een beauty, heb ik ook gehad.

2 likes

Ik zie het, mooie foto !

Hier naast een Speedmaster, handwind dus, die net zo hoog is als de IWC maar wel platter oogt door het slankere en onderbroken kastprofiel.

Altijd weer een verassing hoe het op de pols oogt, 39mm met - vrijwel even groot :blush: - en zonder bezel naast een Speedmaster. Ik ben erachter dat de glasmaat doorslaggevend is want beide hebben een venster van circa 34mm. De kastpoten van de Speedy zijn steviger en dat maakt nog iets verschil.

Ik paste de nieuwe Spitfire van 41mm en die vond ik toch echt te veel terwijl het qua mm`rs prima kan. Wel een heel mooie kleurstelling

en Big Pilot Spitfire 43mm die ik heel mooi vind maar het is wel breedbeeld zeg maar :slightly_smiling_face:.

13 likes

Het is mij inderdaad bekend dat er geen IWC rubber is voor dit model.

Van de IWC canvas band heb ik begrepen dat die vrij snel kapot gaat of lelijk wordt dus dat is wat mij betreft ook geen optie en ben daarom op zoek naar goede alternatieven (dus geen aliexpress etc).

Jacob straps heb ik ook gekeken en inderdaad de cordura strap gezien. Dit is zeker een optie.

Toch lijkt rubber mij ook wel prettig voor deze zware jongen dus hoor graag nog of er nog mensen zijn die suggesties hebben voor een rubber band.

Er gaat sowieso een originele sluiting op.

1 like

:+1: :+1:

1 like

Prachtige 3706. Zou ook nog wel eens een full set willen bezitten. Maar wel op staal. :smile:. Die piramide brick bracelet is fantastisch.

2 likes

Het bekende probleem. Iwc is na de 3706 en rattrapante 3711/13 helaas veels te groot geworden. (Muv de BP).

De rattrapante was al stevig met 42.

Jammer dat de pilots nu standaard 41 en 43 zijn.

1 like

@tijdig
Ja Jacob maakt goede banden voor de 3227 in verschillende materialen, cordura maar ook croco etc.

1 like

Agree, maar € 1600,- nieuw is me te gek. Ik kijk wel of ik een gebruikte tegenkom. De staat van deze 3706 was zo goed dat canvas of leer het voorlopig moet doen.

2 likes
7 likes

Ach dat is deel van de historie van het ding zeker?

IWC flieger stalen banden vind in van de mooiste die er zijn.

1 like

32 likes

Mijn Last Flight weer terug van Service en de Mojave Desert strap erbij gekocht. Hele goede combi al zeg ik het zelf. :grin:

13 likes

12 likes

Ja dat is een beetje probleem bij deze doos, heeft die van mij ook, een beetje vies ding wordt het op een bepaald moment, ik ben ook nog op zoek naar een goede vervanging.

1 like

Dat wint de Ingenieur met een straatlengte. De Zenith is ern schitterend afgewerkt horloge met een belachelijk mooie band, een heel mooie rubber band en supermooie vouwsluiting én een super wisselsysteem. Maar, ik vind m te dik en omdat ik nogal forse polsen heb, ontstaat er een heel vreemde bandaanzet. Was ie 3 mm dunner en was dat bandaanzet dingetje er niet, dan ging ie nooit weg!

1 like

Heel mooie versie ook !
En een Flyback in echt eigen IWC uurwerk met 68 ( dacht ik ) uur gangreserve.

1 like

Ven lijkt erop inderdaad maar het is toch echt een Italiaan :smiley:

4 likes

Ja, toch zonde hé , en dat na ruim 20 jaar al. Misschien de lijm of verf die het zaakje oplost. Het is volgens mij niet eens skai of nepleer maar geverfde stof, zo dun is het laagje wat erop zit.

2 likes

Dankjewel. Hij staat overigens te koop, staat een Petronas chrono op het verlanglijstje :innocent:

1 like