Al googelend zag ik op een ander forum dat ook de Portugiesers zijn verlaagd, maar die volg ik verder niet, dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Overigens staan bij meerdere verkooppunten nog de oude prijzen, dus het is nog niet overal doorgevoerd.
Zojuist ook even gekeken, er zijn er wel meer in prijs verlaagd, denk dat de pijn een beetje voelbaar gaat worden, de ingenieur is hetzelfde gebleven. We hebben kunnen lezen dat de markt voor luxe horloges flink gekrompen is wereldwijd en dan met name China. Dus wie weet wat er verder nog staat te gebeuren.
Ja het feit dat IWC al een aanzienlijke tijd geen indexatie meer heeft toegepast op hun prijzen, zegt ook genoeg dat ze te hoog hebben ingezet. Maar prijsverlagingen zijn best revolutionair.
Wat een drama, niet? Jij zegt het uiterst vriendelijk.
Je zou in december bij Martens voor de volle mep gekocht hebben, korting was niet mogelijk maar je kreeg wel een IWC pet. Vervolgens ga je met vrouwlief naar de wintersale voor een nieuwe broek en ziet daar het ding voor 1k minder in de etalage. Ik kan me niet voorstellen dat je dat weg (glim)lacht.
Ja als je het zo stelt, gaat het inderdaad ook over een stuk betrouwbaarheid en klantbeleving wat hier onder druk staat. Doen ze niet goed. Er wordt ook geen enkele ruchtbaarheid aan gegeven, het is stilletjes doorgevoerd op de site in de hoop dat niemand er een punt van maakt.
Een mooi horloge blijft een mooi horloge.
Blijft zuur als je erachter komt stel dat je geen korting gekregen hadā¦
Niemand heeft je gedwongen om dat horloge te kopen, he? Als je het zān retailprijs waard vond, dan maakt het niet uit. Het is zuur dat het nu goedkoper is, maar dan had je hem zelf niet moeten kopen
Echt het gevoel dat je bij een horloge wilt. Had je maar niet moeten kopenā¦
Qua merkbeleving is dit geen brenger.
Na de aankoop moet je de prijs zo snel mogelijk vergeten.
Iedereen was wel vrij unaniem dat het een belachelijk bedrag was voor dat horloge. Het feit dat IWC het er voor vraagt, maakt het ding het nog niet waard. Als je dan per se de eerste moet zijn die met zoān ding wil lopen, dan moet je op de afschrijvingsblaren zitten. Iedereen wist dat op den duur korting mogelijk zou zijn
Niet iedereen hoor. En ik wist het echt niet.
Het is zo uitzonderlijk, een prijsverlaging ! , dat wist de dealer waarschijnlijk ook niet in december. Ik heb het meegemaakt bij Christopher Ward die na 2 maanden het model met 40% in de uitverkoop deed. Ik diende een klacht in en kreeg keurig een flink deel terugbetaald van CW.
Hopelijk is je horloge mooi genoeg komende jaren om het weg te lachen, en het genieten maakt bij mij de waardevermindering toch wel goed, en je hebt een onderhandelingsopening bij een volgend bezoek. Pak Ze Aaan !
IWC was altijd al een merk dat niet al te waardevast was dus nieuw kopen betekent direct een flinke afschrijving maar als de nieuwprijs omlaag gaat wordt het theoretische gat groter doordat de resale value ook omlaag gaat. Mijn meeste recente IWC is een 41mm pilot chrono waar gelukkig iemand anders al op afgeschreven had en ik blijf hem voorlopig met veel plezier dragen! Vintage en neo vintage lijken me redelijk stabiel in waarde maar dat is duidelijk geen reden om het merk te kopen.
Mijn aanname is dat de grootste groep IWC kopers niet op fora actief zijn. En dat die niet bezig zijn met restwaarde want ze kopen na lang sparen/ lang nadenken/ mijlpaal eindelijk het droomhorloge.
Een āordinaire saleā past mijn inziens dan ook niet bij de sjieke IWC beleving. Maar ze zullen er beslist over hebben nagedacht in de boardroom.
Dan hadden ze in die lange tijd ook wel eens op chrono24 kunnen kijken wat de prijzen daar een beetje doen. Dan ga je toch met een ander uitgangspunt naar de AD, lijkt me. Ik zou dan niet meer volle mep betalen. Overigens vind ik het normaal dat je op een nieuw product 20-30% afschrijving pakt. Die Rolex-praktijken sloegen natuurlijk nergens op en hebben het beeld van veel mensen over waarde van horloges verziekt.
Helemaal eens. Maar het gaat niet om afschrijving. Het gaat om een prijsverlaging en dat heb ik na 30 jaar hobby nog nooit gezien.
Is ook uniek en impliceert dat de algemene prijsstijging opportunistisch was wat ook geen goede indruk maaktā¦
Ik ben benieuwd wanneer JLC volgt want die hebben het nog een tandje bonter gemaakt.