Klopt helemaal. Winkel buiten = BTW eraf.
Waarde na 2 jaar = 50% nieuwwaarde.
Was heel normaal.
Korting nu is ook niet abnormaal. Als je je prijzen maar genoeg opdrijft komt er een moment dat amper iemand nog iets koopt. En dan moet je eens denken.
Zelfs veblen goods zijn onderhevig aan vraag en aanbod, en volgens mij kan er nog veel af voor er geen winst meer gemaakt wordt.
Ik koop een horloge omdat ik hem mooi vindt, afschrijving boeit me eigenlijk helemaal niks.
En als ik nu zoek naar een GST chronograph zoals die ik in 2003 nieuw heb gekocht, zie ik afgekloven exemplaren voor meer te koop staan dan dat ik ervoor betaald heb.
Aankomende zondag weer op Schiphol Speedmaster saffier voor 7350,- te koop… das wel makkelijk verdient, je bent toch een beetje dief van je portemonnee als je 8900,- bij de ad moet afrekenen. Die komen ook nog wel aan de beurt.
Inderdaad net als JLC, mijn vaste contact bij S&C wist me een jaar geleden al te vertellen dat ze zowiezo al niet lekker liepen en na de prijsverhoging vrijwel niet verkopen.
Lijkt erop dat alleen Rolex in dit segment stand houd.
Ben blij dat ik niet de volle mep heb betaald… je zou wel gek zijn toch ? Maar deze gaat echt niet weg dat weet ik wel. Nu weten de meeste onder ons dat ik nog wel eens wissel maar deze heb ik heel bewust gekocht en weet dat deze enkel zal dalen in waarde…… anders kocht ik wel een Rolex.
Klopt als een bus, je kunt beter wat langer doen over een aankoop en dan zeker weten dat het een vaste waarde is in de collectie. Veel flipperen kost alleen maar geld.