IWC only (Deel 3)

Ik heb de nieuwe Ingenieur pasgeleden omgehad en ik vond hem zo op de pols gewoon echt supercool! Vooral de aqua staat heel hoog op mijn wensenlijstje nu. Het is echt een heel tof horloge maar ik moet ook eerlijk zeggen dat 13K echt ook wel een buts geld is. Zou die onder de 10K zijn, weet ik zeker dat IWC echt een megahit te pakken zou hebben maar nu is het denk ik voor veel mensen gewoon net even wat te veel.

Mocht ik ergens een goede deal kunnen scoren, komt die Ingenieur Aqua er zeker weten alsnog!

16 likes

Is toch ook gewoon een tool watch? Hoe verfijnd moet dat zijn? Een ingenieur vind ik eigenlijk nooit echt ‘verfijnd’ :no_mouth:

Daarnaast is hype chaser @Sanderrr ook geen verfijnd model :joy:

4 likes

Laatst ook die hype even gechased :smile:

16 likes

Double wristen🤪

Wel lekker😄

NB heren de hype is juist de 3706 :upside_down_face: niet de ingenieur.

3 likes

Ik voel beide hypes wel :grin:

1 like

1 like

Er staat voor nog geen 7k een blauwe 42mm GP Laureato bij @BulangAndSons te koop. Lijkt me een mooi alternatief?

1 like

Dan zijn we het eens. Alleen trekken we daar blijkbaar allebei een andere conclusie uit :sweat_smile:
Als ik meer dan 10k neerleg, verwacht ik meer dan een klomp staal met een middelmatig uurwerk, absurde crown guards en de meest grove blote billen bezel ooit op een horloge gemonteerd.

Je had je punt al gemaakt hoor. Je vind het niets. Dat mag. Volgende.

Fijn weekend.

5 likes

Qui, le Hype cèst moi !

Dat klinkt niet zo aardig Rory, en het ding is al bijna 2 jaar op de markt plus met de dalende prijzen erbij is het allang geen hype ( meer ) . De mannen hier hebben juist geduldig gewacht op betere marktomstandigheden lijkt me, heel slim van ze !

9 likes

Mooi! :it:

1 like

Ok thanks!

Eerlijk is eerlijk. De ingenieur had mij ook niet in de boutique.

Maar vorige week tijdens die gtg wel.

10 likes

Ik denk dat ik mijn persoonlijke voorkeur in deze niet ter zijde kan schuiven en dat dit m’n oordeel over niet alleen het horloge maar ook de kopers ervan drukt.

Ho ho, dat is niet eerlijk. Alles aan deze rolex, incl. De crown guards, is perfect in verhouding. Deze generatie van uurwerken heeft zich inmiddels ruim 50 jaar bewezen als zeer betrouwbare werkpaarden met een acceptabele dikte/hoogte. Het totaalplaatje is prachtig en straalt met gemak 10k aan warmte en charme uit.

1 like

Prachtig model :+1:

Nee alsjeblieft, van mij mag hij nog even doorgaan. Dat ding jeukt aan me als netelroos sinds ik hem heb gepast. Ik wil alleen helemaal niet zomaar zoveel geld uitgeven. :see_no_evil: Misschien weet hij mij nog te overtuigen het niet te doen! :sweat_smile:

4 likes

Goede prijs, vind zelf de blauwe niet zo mooi maar dat is persoonlijk. Ik vind vooral de 42 erg veel groter dragen op de pols en dat oogt en draagt minder mooi.

Die staat hier gewoon in het blauw…

2 likes

De huidige is toch een stuk sierlijker dan de eerste versie 1832 SL, die is pas echt vierkant, en hier is de evolutie via 3227 en 3239 verlopen en zie je die historie goed terug. De moderne versie is anders en dus niet voor jou maar zo heeft ieder zijn ding. Nog steeds een duidelijk IWC Genta horloge en daar ging het ze denk ik om.

Onnodig, er zitten heel aardige mensen tussen !

1 like

Ik vind die erg tof! En op de verlanglijst :grin: wat ook gaaf is aan deze is dat de bracelet duidelijk een broertje is van de nautilus bracelet (zelfde jaar ontworpen), maar deze is duidelijk wat lomper.

5 likes

Goede foto !
Dit is zijn minder kant
:smiley:

3 likes

Je moet m ook van z’n goede kant fotograferen :smile:

Is dit btw het verschil in dikte tussen quartz en automatic @Ron-W ? Of welk ander horloge is de voorste.

1 like