Mijn vooroordelen zaten in de weg. Ik heb jouw auto’s en horloges wel eens voorbij zien komen en vermoed dan direct dat
Wordt uitbesteed.
Begrijp ik!
Mijn vooroordelen zaten in de weg. Ik heb jouw auto’s en horloges wel eens voorbij zien komen en vermoed dan direct dat
Wordt uitbesteed.
Begrijp ik!
Mooi dat je IWC liefhebber bent. Ik vind niet dat er in de Ingenieur een middelmatig (Valfleurier) uurwerk zit. Inderdaad komt dit uurwerk ook in andere merken van Richemont voor. Maar dat maakt het hoogstens wat minder exclusief maar zeker niet middelmatig. In de vroegere IWC’s (Mark XV enz) zaten gemodificeerde ETA 2892 -of Valjoux 7750 uurwerken die tot de besten ter wereld behoren, volgens velen ook middelmatig. En er zijn ook altijd reserveonderdelen van. Bij veel exclusievere uurwerken is dat lang niet altijd het geval en betaal je bij een mankement veel eerder de absolute hoofdprijs. Het Valfleurier uurwerk is niet zo exclusief maar het zal zeker goed zijn, dus ook zeker niet middelmatig.
Grotendeels, maar ik heb vanmorgen nog een plafond gespoten hoor met ingenieur om
Ik heb liever gemodificeerde ETA’s dan die valfleurier. Qua prestaties, afwerking, dikte, etc. schiet je er namelijk niet heel erg veel mee op, maar qua servicekosten en reserveonderdelen is het een stuk lastiger zoals jij al aangeeft. Worst of both worlds dus.
Tja, daar valt dus over te twisten. Het is maar wat je ‘goed’ of ‘middelmatig’ vindt.
Nogmaals, ik heb niks tegen die ETA’s. Het werd naar mijn mening wel een probleem toen een aantal jaar geleden IWC die ETA’s bleef inkopen voor 200-400 euro en ze in horloges van 10k stopte. Nogmaals, voor dat geld verwacht ik persoonlijk meer (waaronder exclusiviteit).
IWC kwam vervolgens met ‘in house’ uurwerken, waaronder de Valfleurier. De kritiek die ik daarop heb is dat de prestaties/specificaties niet per se altijd erg vooruit gingen. In die gevallen is in house een last in plaats van een vooruitgang.
Kijk, dan is het met recht een tool watch. Respect.
Dit ben ik met je eens. Ik zie de meerwaarde niet zo van inhouse. Leuk salespraatje, maar doe mij maar gewoon iets wat bewezen goed is boven marketing gelul.
Zat het me ook al af te vragen
Oh, heb ik dat beeld van mezelf gecreëerd ?
Ik sta zelf ook nog met regelmaat op de werkvloer hoor. Voor wat het waard is
Als opzichter?
Die ook werkt
En goed ook.
Maar! Prijs het dan ook niet een “exclusieve” markt in.
Haha, thnx voor de backup
Hallo Thijs, ook hier even een bericht omdat ik interesse heb in je Oris Aquis. Ben net nieuw op het forum dus kan niet op je adv rechtstreeks reageren. Zou je me willen contacten?
Ja eindslijk de 41 mojave. Hoopte heel erg dat het uitkwam. Maar 9100 euro is gewoon absurd voor een driehander. Als ze het hadden gepositioneerd in de 6-7k range dan was het een instant buy.
Ze maken dezelfde fout als bij de ingenieur. Ze prijzen zichzelf uit de markt.
Je kunt zien dat dit in Japan is toch? Dus daar komt nog BTW en invoer bovenop.