IWC only (Deel 3)

Dit kun je het beste even aan @Horloge24 vragen

1 like

Er zijn wel 2 vouwsluitingen in 18 mm die ook op de EasX-CHANGE banden passen maar de band lengte van de 3881 banden is eigenlijk niet geschikt hiervoor. Normaal hoor je een vouwsluiting van je af te openen, bij IWC moet het deel met de gaatjes aan de 12 zijde gemonteerd worden en het deel dat op de 6 kant zit is dan te lang. Gevolg is een vouwsluiting die teveel naar de buitenkant uitsteekt en hierdoor niet comfortabel zit + banden slijten veel sneller.

Krijg vaker horloges binnen waarbij men alsnog de 115 / 75 mm banden op de standaard manier monteert en de vouwsluiting op de kop zit. Banden voor vouwsluiting hebben [ bij IWC in de meeste gevallen ] een afmeting van 135 / 55 mm zodat de sluiting mooi in het midden van de pols aanligt.

5 likes

16 likes

14 likes

Tssss :+1:

@Windhund …wat hadden we eigenlijk afgesproken over retourdatum? :flushed::face_with_peeking_eye::wink:

1 like

Proemetied!

2 likes

Goed uit te houden hier in Salo :it:

22 likes

14 likes

35 likes

26 likes

Deze heb ik vandaag naar de nieuwe eigenaar verstuurd. Het doet me wel een beetje pijn, maar ik vond hem toch te klein voor mijn pols, en dus zou ik hem waarschijnlijk steeds minder gaan dragen.
Voor mij de mooiste Mark series van IWC, en nu al een klassieker
Gelukkig blijft hij op het forum, en dus zie je dit prachtige horloge vast weer snel als NA verschijnen, om de pols van een gewaardeerd forumlid :grinning:

30 likes

Niet alleen voor jou.
Sterkte.

1 like

Haha, nou ik ga het overleven hoor. Het horloge komt goed terecht

Als het goed gaat, zien we morgen weer een nieuwe wristshot ervan verschijnen :innocent: !

3 likes

Lekker bezig :muscle: Gefeliciteerd Jasper :+1:

2 likes

:face_with_raised_eyebrow: :scream:

Het kan snel gaan.

Het blijkt dat deze, hoe mooi en comfortabel ook, minder tot zijn recht komt op mijn brede 19,5cm pols, althans, dat is mijn mening.
Hier kom je pas achter na een tijdje dragen, en zodra ik merk dat een horloge toch niet perfect bij mij past, neem ik afscheid.
Het boek IWC Pilot’s heb ik na een stuk of 6 exemplaren wel uitgelezen vermoed ik.
Het laatste hoofdstuk (Mark XV) was zeker de mooiste.
:grinning:

2 likes

Snap ik helemaal. Hoe mooi ook, soms is het hem gewoon net niet. Mooi dat ie op het forum blijft :+1:t2:.

NA’tje… niet de XV, maar wel een XX :wink:

43 likes

Gaaf! Hoe is de eerste indruk?

1 like