Ik vind het juist meer in balans met de witte 9 aan de overkant.
Leuk hè, die horloge-hobby ![]()
De Mark XX is zeker een schitterend horloge.
Ik ook, daarom heb ik hem snel weggedaan ![]()
Ik ook
Mark 18 met wit datumveld is de Le Petit Prince uitvoering met blauwe plaat. Verschil is niet altijd altijd even goed te zien op foto’s.
Zwarte Mark 18 met stalen bracelet is IW327011.
Aaahhh is dat het.
Inderdaad, dat blauw is op foto’s af en toe moeilijk te onderscheiden.
Super! Heel fijn. Ik kwam er niet uit.
Heb ook getwijfeld over een Mark XX, maar zijn kleine broertje is met 36 mm en zijn lange poten een prima maat voor mij
Vraagje aan de kenners: Weet iemand of er een vouwsluiting op het rubber van de iw388108 amg petronas past. Zo ja welke?
Ik zat nog wat rond te snuisteren en je hebt eigenlijk 3 OEM banden waar de Mark XV op geleverd werd.
De beads of rice of mesh (IWA05417):
De pyramid (IWA05514):
En de meest recente band die uiteindelijk ook op de mark XVI zat (IWA13652):
Als je over de perfecte set spreekt, heb je dan bewust naar het type band gekeken of is het gewoon smaak? De derde is misschien zelfs nog leverbaar, dus dat is dan de minst zeldzame versie. En de BoR is de eerste versie, die zie je wel vaker samen met tritium wijzerplaten. Misschien ook de minst robuuste variant?
Ik ben er nog niet aan uit wat ik het mooiste vind alleszins. Het aanbod zal beslissen denk ik, maar ik ga alleszins wel eens speuren naar een mooie luminova set ![]()
Misschien heeft @mhoutman hier ook wel wat inzichten over?
Combinatie van veel dingen. Ik wilde inderdaad precies de piramideband incl alle 24 schakels, maar ik wilde ook: de zo laat mogelijk geleverde (dus eind 2005), rechtstreeks van de eerste eigenaar, Europees geleverd, recente IWC service, maar wel kroon met visje, geen vervangend glas met AR aan de buitenzijde, en uiteraard full set.
Dit alles maakt het voor mij de bijna perfecte set. Het enige wat ontbreekt is de originele aankoopbon
Zal flink wat speurwerk zijn geweest.
Maar is het ongetwijfeld waard, prachtige set. Mooi hoor
Gisteren deze IWC van een vriend mogen passen. Zit enorm comfortabel. Veel kwaliteit voor het geld als je het mij vraagt.
ja, dat gevoel heb ik ook bij mijn IWC👍
Dat is inderdaad een schitterende set met heel wat mooie vinkjes. Het origineel saffier zonder coating en de correcte kroon is wel een minimum. Eerste eigenaar is de moeilijkste gok ik. Waar heb je die dan uiteindelijk gevonden?
Draag er zorg voor! ![]()
Wenen, Oostenrijk.
Doe ik ![]()
Ik heb de Mark XV met de orginele BoR band en de laatste uitvoering gaat volgende week of de week erna in mijn bezit zijn. Dan kan ik ze vergelijken. Waarschijnlijk zoals je zelf al zei zal de BoR minder robuust zijn. De uitstraling van de BoR vind ik ook klassieker en eleganter dan de 3de uitgave. Die vind ik eerder sportiever maar dan met een elegant kantje.
Bedankt voor je reactie! Ik ben benieuwd naar je ervaringen, laat gerust eens weten ![]()
Op zich ben ik er wel voor te vinden. Ik heb al een 36mm Railmaster met stalen band, dus wat klassieker mag eigenlijk wel. Maar alle 3 de banden zijn anders genoeg en ik vind ze allemaal wel op hun manier mooi ![]()