Ik heb er ook veel voor betaald, maar de bittere bijsmaak van de hoge prijs ebt na een week weg, en de zoete smaak van de perfecte in bezit te hebben kun je jaren van genieten.
Ik kon 3 jaar gelden een perfecte full set kopen, en heb te lang gewacht, en greep mis. Ik had sindsdien spijt. Nu ben ik eindelijk van dat gevoel verlost. Dat is ook wat waard
Zeker! En het is het zeker waard om op de juiste set te wachten, iets minder dan dat vliegt toch onvermijdelijk weer in de verkoop.
Ik krijg spontaan zelf weer zin om op zoek te gaan naar eentje
Als het je passie is en je kan het betalen moet je het altijd doen. En als je er daarna van kan genieten is dat een geweldig gevoel. Je leeft maar 1 keer en je kan niets meenemen. In Duitsland is het gezegde “Das letste Hemd had keine taschen”. Genieten dus😎 en nog veel plezier met dit mooie horloge.
Goedkoop zijn ze inderdaad niet. Maar zoals de MarkXV worden ze ook niet meer gemaakt.
Door al die mooie Pilot’s hier begin ik ook weer zin in de Spitfire te krijgen die ik al lange tijd op het oog heb.
Poh! Die vind ik ook zo gaaf, maar ik durf nog niet naast de Mark XVIII. Te veel overlap denk ik en de Mark XVIII kan nooit weg
Hij heeft wel echt een andere look en feel dan de Mark, maar ik zou ze ook niet naast elkaar doen in een collectie nee
Heb ook slechte ervaringen met een Mark XVIII wegdoen all-time classic en imho mooier dan een XVI of een XX
Heel mooi!
Super mooi!
Agree to disagree
Nu dat is opgehelderd, zo’n Mark XVIII is ook erg tof! Daar sluit ik mij volledig bij aan
Ja helemaal goed natuurlijk
Vind de dial van de XVIII beter in balans. Kortere indexen op 3, 6 en 9. Een 9 die niet ontbreekt. Minutenring die doorloopt bij de 12. Om maar eens wat te noemen.
Maar ik heb er niet eens 1 in de collectie
Herken veel van wat je zegt! Leuk dat ik juist om veel van die redenen de XVI steeds mooier ben gaan vinden. Vindt de XVIII wat uit balans door het ontbreken van de 3. De XVI lost dat erg mooi op. Het datumvenster bij de XVIII staat mijns inziens ook teveel naar binnen toe. En de band van de XVI vind ik mooier, want geen gebling.
Maar goed, de XVI is er niet in een petit prince uitvoering. Dat is een gebrek waarmee ik moet leren leven, want mijn hemel wat is zo’n blauwe plaat fantastisch! Verdorie, wil ik toch nog een XVIII…
Ja, eens. Daarom heb ik maar een Mark XII gekocht
Da’s zeker een mooi! Ben gepast jaloers, maar dat heb ik hier wel vaker!
Vandaag de Mark XVIII om. Ik zou nog graag de Mark XVI Spitfire met wit zilveren dual willen toevoegen aan de collectie.
Waarom is de ene Mark 18 met zwarte plaat uitgevoerd met een zwart datumveld en de andere met een witte? Het standaard witte datumveld op de zwarte Mark 20 is helaas het enige wat ik niet mooi vind.
Ook zie ik de Mark 18 nauwelijks met bracelet.
Is er een ref. Voor de Mark18 met zwart datumveld en bracelet?
Ontzettend goed, kan overal altijd mee naartoe, past bij elke outfit en verveeld me nooit. Zoi de bracelet er wel bij kopen, ik wissel regelmarig tussen leer en staal en maakt het echt een ander klokje. Die van mij gaat nooit meer weg